کد خبر: 254923
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۶ ۱۵:۰۹:۰۰
| |

سرخط مهم‌ترین خبرهای بین‌الملل/ ۶ دی ۱۳۹۷

از سخنان ترامپ در عراق تا حمایت کامل روسیه از بن سلمان

سخنان ترامپ در عراق درباره خروج آمریکا از سوریه، حمایت فرستاده پوتین از بن سلمان، حمله به محل سفارت آمریکا در عراق و تمدید قرارداد فروش محصولات پتروشیمی رژیم صهیونیستی به فلسطین از جمله مهم‌ترین سرخط خبرهای امروز بین‌الملل بودند.

از سخنان ترامپ در عراق تا حمایت کامل روسیه از بن سلمان
کد خبر: 254923
|
۱۳۹۷/۱۰/۰۶ ۱۵:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین|

دونالد ترامپ در جریان سفر اعلام نشده‌اش به عراق در جمع گروهی از سربازان آمریکایی از تصمیم اخیر خود برای خروج نظامی آمریکا از سوریه دفاع کرده و گفته است که ایالات متحده نمی‌تواند به تنهایی نقش «پلیس جهان» را ایفا کند.

***

میخائیل بوگدانوف، فرستاده ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرگزاری بلومبرگ ضمن اعلام حمایت کامل روسیه از عربستان گفت: شاهزاده محمد بن سلمان کاملا حق دارد پس از درگذشت سلمان بن عبدالعزیز، تخت پادشاهی را به ارث ببرد.

***

سرلشکر کریم التمیمی فرمانده عملیات منطقه سبز عراق اعلام کرد، این منطقه نزدیک به سفارت آمریکا مورد اصابت چهار فروند خمپاره قرار گرفت. این حمله خمپاره‌ای همزمان با حضور مخفیانه ترامپ و همسرش در عراق وملاقات با نظامیان آمریکایی صورت می پذیرد.

***

خبرگزاری رویترز اعلام کرد، شرکت نفتی پاز، بزرگترین توزیع کننده محصولات تصفیه‌شده نفتی اسرائیل، اعلام کرد: این شرکت توافقنامه خود را با تشکیلات خودگردان برای فروش محصولات پتروشیمی در کرانه باختری و نوار غزه به مدت دو سال دیگر تمدید کرده است.

***

پادشاه عربستان سعودی فرمان فوری تغییرات در کابینه این کشور را صادر کرد که به موجب آن وزرای خارجه، اطلاع رسانی و گارد ملی این کشور و همچنین سفیر ریاض در لندن برکنار شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها