گورباچوف:

جهان در آستانه ورود به رقابت تسلیحاتی جدید است

آخرین رهبر شوروی سابق در سخنانی به مناسبت درگذشت جورج بوش پدر گفت که او و رئیس جمهوری پیشین آمریکا توانسته بودند مبنایی برای شراکت میان دو کشور ایجاد کنند.

جهان در آستانه ورود به رقابت تسلیحاتی جدید است
کد خبر: 249562
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۵ ۱۲:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| میخائیل گورباچف آخرین رهبر شوروی سابق در اظهارات خود به این موضوع اشاره کرد که توفیقات گذشته با توجه به اینکه جهان در حال حاضر در آستانه تقابل و رقابت تسلیحاتی جدیدی قرار گرفته در معرض خطر قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک، گورباچف در مطلبی که به مناسبت درگذشت جورج بوش پدر در مجله تایم منتشر کرد، نوشت: من گفت‌وگوی تلفنی‌مان در 25 دسامبر را به وضوح به خاطر دارم؛ گفت‌وگویی که ساعاتی پیش از آن صورت گرفت که من از ریاست اتحاد جماهیر شوروی کناره گیری کردم.

او ادامه داد: ما نتایج همکاری‌هایمان را مرور کردیم. توفیق اصلی ما توافقی بود که در راستای از میان بردن هزاران سلاح اتمی حاصل کردیم.

گورباچف نوشت: ما در کنار یکدیگر به پایان مناقشات در مناطق مختلف جهان کمک کردیم. ما زمینه‌ای را برای شراکت میان کشورهای‌مان ایجاد نمودیم.

آخرین رهبر شوروی سابق در این مطلب خود تاکید کرد: این نتایج تاریخی اکنون در معرض خطر قرار دارند. جهان در آستانه تقابلی جدید و رقابت تسلیحاتی جدید قرار گرفته است.

گورباچف همچنین به نشست سران مالتا اشاره کرد که در آن پایان جنگ سرد اعلام شد. او این نشست را رخدادی تاریخی قلمداد کرد که علت وقوع آن تلاش‌های مشترک دو کشور بود.

گورباچف تصریح کرد: امروز تنها از طریق تلاش‌های مشترک است که می‌توان از تقابل جدید و تهدید جنگ‌های ویرانگر جلوگیری کرد و این امکان را فراهم ساخت که ابعاد نظام نوین جهانی احیا و شرایطی امن‌تر، عادلانه‌تر و انسانی‌تر مهیا شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها