کد خبر: 248567
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۰ ۱۴:۰۷:۰۰
| |

وزیر خارجه قطر:

قطر میانجی‌گر قدرتمندی در خاورمیانه است

وزیر خارجه قطر با اشاره به اینکه کشورش به میانجی‌گری قدرتمند در منطقه تبدیل شده، از ادامه نقش آفرینی دوحه در این زمینه خبر داد.

قطر میانجی‌گر قدرتمندی در خاورمیانه است
کد خبر: 248567
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۰ ۱۴:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد بن عبدالرحمن وزیر خارجه قطر اعلام کرد که کشورش هنوز از بُعد تاریخی توان این را دارد که بازیگران منطقه ای و بین المللی را با هم جمع کند.

به گزارش اسپوتنیک، وی از طرح قطر برای ادامه نقش خود به عنوان میانجی خبر داد.

وزیر خارجه قطر گفت: قطر به میانجیگری ماهر در منطقه تبدیل شده است به طور مثال ما در لبنان موفق شدیم که درگیری را آرام کنیم و در سودان در توقف جنگ و تحقق صلح در دارفور نقش آفرینی کردیم و امروز در راستای تسهیل گفتگوها میان آمریکا و دولت افغانستان و طالبان حرکت می کنیم.

وی در جریان سخنانی در جلسه شورای روابط خارجی آمریکا در نیویورک تاکید کرد: قطر به عنوان بازیگری فعال به نقش آفرینی خود ادامه خواهد داد و حامی همه طرفهای دارای نیات حسنه که مایل به حل اختلاف و مقابله با چالشها و مخاطراتی هستند که بر خاورمیانه تاثیر می گذارد، است.

وزیر خارجه قطر بیان کرد: بحران در خاورمیانه به نهایت خود رسیده است و این ایجاب می کند که همه کارشناسان به تحلیل همه بحرانها به طور همزمان به منظور دست یابی به راهکار واقعی و دائمی برای تحقق صلح، بپردازند.

وی به دستاوردها و پیشرفت های اقتصادی قطر طی بیست سال گذشته اشاره کرد و افزود: قطر طی دو دهه اخیر تصمیم به گشودن صفحه جدید گرفته است و این سیاست خارجی قطر را ترسیم و شکل داده است که مبتنی بر پویایی، گفتگو و همکاری است. این تصمیم رویکرد جدید در خاورمیانه ایجاد کرده و نتایج دلخواه حاصل شده است.

محمد بن عبدالرحمن گفت: قطر در خارج از همسایگان جغرافیایی خود، دوستان و متحدان در همه مناطق دنیا یافته است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها