کد خبر: 248187
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۸ ۱۱:۲۵:۰۰
| |

تحلیل اعتمادآنلاین از آخرین وضعیت کابینه عراق؛

عراق در آستانه بحرانی جدید

در حالی که اکثر احزاب عراقی ادعای توافق بر سر نامزدهای هشت کرسی باقی‌مانده از کابینه عبد المهدی را دارند اما تعویق جلسه رای اعتماد به این وزرا تا روز سه‌شنبه آینده بیانگر عمق اختلافاتی است که بین این احزاب به وجود آمده است.

عراق در آستانه بحرانی جدید
کد خبر: 248187
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۸ ۱۱:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| به اعتقاد کارشناسان عادل عبدالمهدی که به عنوان یک منجی برای تشکیل کابینه عراق از مجلس این کشور رای اعتماد گرفت امروز به دنبال یک منجی برای خویش است.

به گزارش اعتمادآنلاین در حالی که اکثر احزاب عراقی ادعای توافق بر سر نامزدهای هشت کرسی باقی‌مانده از کابینه عبد المهدی را دارند اما تعویق جلسه رای اعتماد به این وزرا تا روز سه‌شنبه آینده بیانگر عمق اختلافاتی است که بین این احزاب به وجود آمده است.

با این حال خبرهای رسیده از عراق حکایت از آن دارد که ائتلاف "سازندگی" (البناء) که در برگیرنده نوری مالکی، رهبر ائتلاف دولت القانون، هادی عامری، رهبر لیست الفتح و گروه‌های حشد شعبی عراق به همراه شمار دیگری از لیست‌های کوچک‌تر است نیز در آستانه از هم‌گسیختگی قرار گرفته و گفته می‌شود به زودی شاهد انشقاق و حتی فروپاشی آن باشیم.

در همین راستا اعلام شد سید عمار حکیم رهبر ائتلاف اصلاح و عمران، دیگر ائتلاف بزرگ فعال در صحنه سیاسی عراق به دیدار هادی عامری رفته و با او آخرین تحولات صحنه سیاسی عراق را مورد بحث و بررسی قرار داده است.

در همین حال گفته می‌شود سفر چند روز پیش مسعود بارزانی به بغداد و نجف و گفت‌وگو با رهبران عراقی از جمله مقتدا صدر و نوری مالکی دامنه این اختلافات را در صحنه یارکشی‌های کابینه‌ای افزایش داده است.

به اعتقاد کارشناسان امروز عادل عبدالمهدی که تا قبل از انتخابش به عنوان نخست‌وزیر، عدم عضویتش در هیچ یک از لیست‌های پیروز انتخابات به عنوان نقطه قوت او ذکر می‌شد، امروز در سایه فشارها و حتی هجمه این احزاب برای به کرسی نشاندن نامزد خود در پست‌های حاکمیتی کابینه‌اش، خود را بیش از هر زمان دیگری تنها یافته و نیاز خود را به حمایت جریان و لیستی قدرتمند بیش از پیش احساس می‌کند؛ این در حالی است که فشارهای آمریکا و کشورهای منطقه بر او نیز لحظه به لحظه افزایش می‌یابد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها