کد خبر: 247306
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۳ ۱۶:۳۵:۰۰
| |

در اعتراض علیه افزایش قیمت بنزین

اعتراضات گسترده در فرانسه به خشونت کشیده شد/ شماری زخمی شدند

اعتراضات گسترده در پایتخت فرانسه با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد.

اعتراضات گسترده در فرانسه به خشونت کشیده شد/ شماری زخمی شدند
کد خبر: 247306
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۳ ۱۶:۳۵:۰۰

اعتمادآنلاین| به گزارش رویترز، در حالی که از صبح امروز معترضان فرانسوی با حضور در خیابان‌های مرکزی پاریس علیه افزایش قیمت بنزین دست به تظاهرات گسترده زده‌اند، حال خبرها حکایت از به خشونت کشیده شدن این اعترضات دارد.

گفته شده پلیس برای کنترل معترضان از گاز اشک‌آور و ماشین آب‌پاش استفاده کرده است.

همچنین اخباری نیز در ارتباط با زخمی شدن تعدادی از معترضان و نیروهای پلیس در این تظاهرات منتشر شده، هرچند آمار دقیقی از معترضان آسیب دیده در دست نیست، اما «میشل دلپوا» رئیس پلیس پاریس زخمی شدن حداقل هفت نفر از نیروهای خود را در جریان این اعتراضات تائید کرد و افزود که شش تن از معترضان نیز در اعتراضات امروز بازداشت شدند.

رئیس پلیس پاریس همچنین اعلام کرد که در حال حاضر نیروهای امنیتی دستور ترک محل را به معترضان داده‌اند و راه‌های منتهی به محل اعتراضات نیز مسدود است.

این دومین هفته از تظاهرات گروهی از فرانسوی‌ها موسوم به جلیقه زرد در پاریس است که علیه گران شدن نرخ بنزین برگزار می‌گردد و همچنین به اختلال سراسری در فرانسه منجر می‌شود.

بنا بر گزارش‌ها، پلیس فرانسه حداقل30 هزار مامور پلیس را برای مقابله با معترضان فراخوانده و با شلیک گاز اشک آور اجازه نزدیک شدن آن‌ها را به ساختمان‌های دولتی نداده است.

هفته گذشته نیز حداقل 300 هزار فرانسوی در تظاهرات «جلیقه سبزها» که در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت و مالیات بر سوخت‌های دیزلی و بنزین صورت گرفت، شرکت کردند و این دومین هفته این اعتراضات است که حال به خشونت کشیده می‌شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها