کد خبر: 247296
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۳ ۱۵:۴۹:۰۰
| |

رویترز:

روحانی مسلمانان را به اتحاد در برابر آمریکا فراخواند

اظهارات روز شنبه رئیس جمهوری در سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در رسانههای خارجی بازتاب داشت.

روحانی مسلمانان را به اتحاد در برابر آمریکا فراخواند
کد خبر: 247296
|
۱۳۹۷/۰۹/۰۳ ۱۵:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| رویترز نوشت : روحانی مسلمانان را به وحدت در مقابل آمریکا دعوت کرد. این خبرگزاری افزود: رئیس جمهوری ایران روز شنبه از مسلمانان سراسر جهان خواست به جای «پهن کردن فرش قرمز در مقابل جنایتکاران» در برابر آمریکا متحد شوند.


این خبرگزاری افزود: روحانی در جمع حاضران در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران که به طور زنده از تلویزیون دولتی ایران پخش شد گفت: تسلیم شدن در برابر غرب به سرکردکی آمریکا به معنای خیانت به مذهب ما و نسل های بعدی دراین منطقه است.


روحانی ظاهرا در اشاره به عربستان و دیگر کشورهای خلیج (فارس) که روابط نزدیکی با واشنگتن دارند، گفت: ما فقط یک گزینه داریم یا فرش قرمز برای جنایتکاران پهن کنیم یا قویا در برابر بی عدالتی بایستیم و به پیامبر خود، قرآن و اسلام وفادار باقی بمانیم.


رویترزنوشت: ایران وعربستان رقبای منطقه ای هستند که از طرف های درگیر درسوریه و یمن وائتلاف های مختلف سیاسی درعراق ولبنان حمایت می کنند.
روحانی در اشاره به تماس های عربستان با آمریکا گفت: ما آماده دفاع از منافع مردم عربستان در برابر تروریسم ، تهاجم و ابرقدرت ها هستیم... ما برای این کار از شما 450 میلیارد دلار نمی خواهیم.



منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها