کد خبر: 243305
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۵ ۰۹:۰۵:۰۰
| |

ژاپن مکانیسم تجاری جدیدی را برای معامله با ایران ایجاد می کند

روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد که ژاپن بعد از اعلام معافیت های تحریمی آمریکا، مکانیسم جدیدی را برای معامله با ایران ایجاد می کند.

ژاپن مکانیسم تجاری جدیدی را برای معامله با ایران ایجاد می کند
کد خبر: 243305
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۵ ۰۹:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| آمریکا اعلام کرده که هشت کشور از تحریم نفتی ایران معاف هستند که نام ژاپن نیز در میان این هشت کشور وجود دارد.

در همین رابطه روسیه از تصمیم ژاپن برای ایجاد مکانیسم تجاری جدید برای معامله با ایران خبر داده و صبح امروز سه‌شنبه «هیروشیگه سه‌کو» وزیر بازرگانی ژاپن، به خبرنگاران گفت این کشور آماده می‌شود تا واردات نفت ایران را از سر گیرد.

سه‌کو به خبرنگاران گفت ایالات متحده برای ارائه معافیت‌ها، به موضوع ثبات در تامین منابع انرژی و پیامدهای آن بر شرکت های ژاپنی توجه کرده‌ است. وزیر اقتصاد، بازرگانی و صنایع ژاپن در عین حال افزوده است توکیو از نزدیک با واشنگتن تبادل نظر خواهد کرد.

هیروشیگه سه‌کو می‌گوید: البته تصمیم نهایی با شرکت‌های خصوصی (در ژاپن) است، اما بر پایه تصمیم فعلی، این شرکت‌ها به احتمال زیاد آماده می‌شوند تا واردات نفت خام ایران را از سر گیرند.

سه‌کو همچنین از تائید یا رد این موضوع که آیا ژاپن واردات نفت از ایران را پس از معافیت‌های 180 روزه فعلی به صفر خواهد رساند، خودداری کرد و گفت این موضوع به مذاکرات آتی بستگی دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها