کد خبر: 235268
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۷ ۱۰:۲۱:۰۰
| |

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد:

جمهوری آذربایجان خواهان اعمال فشار بین‌المللی بر ارمنستان شد

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد: این کشور خواهان آن است که جامعه بین‌الملل ارمنستان را به منظور اطمینان از اجرای قطعنامه صادره از سوی شورای امنیت سازمان ملل برای حل درگیری بر سر منطقه ناگورنو – قره باغ تحت فشار قرار دهد.

جمهوری آذربایجان خواهان اعمال فشار بین‌المللی بر ارمنستان شد
کد خبر: 235268
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۷ ۱۰:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| دلمار محمد یاروف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در سخنرانی در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در شهر نیویوک گفت: ما از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم تا یک پیام قدرتمند را فرستاده و ارمنستان را تحت فشار قرار دهد تا تبعیت کامل این کشور از قوانین بین‌المللی و اجرای بی‌قید و شرط و فوری قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل درباره‌ حل مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان را تضمین کند.

محمدیاروف خاطرنشان کرد: ارمنستان اگر چه خود را یک کشور دموکراتیک می‌داند باید طبق ارزش‌های دموکراتیک رفتار کرده و سربازانش را از مناطق اشغال شده که به جمهوری آذربایجان تعلق دارد، خارج کند.

این وزیر تصریح کرد: جمهوری آذربایجان صادقانه معتقد است که هیچ جایگزینی برای صلح و ثبات و همکاری منطقه‌ای سودمند برای دو طرف وجود نداشته و بیشترین تمایل را به حل هر چه زودتر این مناقشه به طور سیاسی دارد.

مناقشه ناگورنو- قره باغ به سال 1988 برمی‌گردد یعنی زمانی که این منطقه عمدتا ارمنی نشین جدایی خود از جمهوری آذربایجان و در سال 1991 این منطقه مورد حمایت ارمنستان ادعای استقلال از جمهوری آذربایجان را اعلام کرد اما این موضوع باعث بالا گرفتن درگیری مسلحانه در این منطقه و تصاحب بخش عمده منطقه از سوی ارمنستان شد.

در سال 2008 سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای خواهان خروج فوری قوای ارمنستانی از منطقه ناگورنو - قره باغ شده و از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان اعلام حمایت کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها