کد خبر: 235115
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۶ ۱۱:۰۷:۰۰
| |

کادر رهبری جنبش جهاد اسلامی فلسطین تغییر کرد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین، دبیر کل و اعضای جدید دفتر سیاسی خود را معرفی کرد.

کادر رهبری جنبش جهاد اسلامی فلسطین تغییر کرد
کد خبر: 235115
|
۱۳۹۷/۰۷/۰۶ ۱۱:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| منابع آگاه در جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین تاکید کردند جنبش جهاد اسلامی فلسطین از طریق انتخابات درون‌سازمانی، اعضای دفتر سیاسی و دبیر کل خود را انتخاب کرد.

به گفته این منابع، یوسف الحساینه، ولید القططی، محمد حمید، شیخ نافذ عزام و خالد البطش به عنوان اعضای دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در داخل فلسطین انتخاب شدند.

همچنین اکرم العجوری، محمد الهندی، انور ابو طه، ابوالسعید المیناوی و زیاد النخاله به عنوان اعضای دفتر سیاسی در خارج از فلسطین انتخاب شده و در این میان زیاد النخاله که تا به حال به‌عنوان جانشین دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین فعالیت می‌کرد، به عنوان دبیر کل جدید این جنبش برگزیده شد.

زیاد النخاله (ابوطارق) از مدت‌ها پیش و از زمانی که رمضان عبدالله شلح، دبیر کل سابق بعد از یک عمل جراحی دچار مشکلات جسمانی شد، عملا رهبری این جنبش را بر عهده گرفته بود. او که متولد 1953 در نوار غزه است، بعد از فتحی شقاقی و رمضان عبدالله سومین رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین محسوب می‌شود.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نزدیک‌ترین جنبش مبارز فلسطینی به اندیشه‌های انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران محسوب شده و تا به امروز حاضر به پذیرش توافق و سازش، چه تلویحی و چه عملی نشده و در هیچ ساختاری که نشأت گرفته از این فرایند باشد از جمله تشکیلات خودگردان شرکت نکرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها