کد خبر: 228691
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۵ ۰۸:۳۱:۰۰
| |

سازمان ملل خواهان تدابیر بلندمدت اتحادیه اروپا در قبال پناهجویان شد

آژانس پناهندگان سازمان ملل درباره واکنش اروپا به مهاجرت گسترده تاکید کرد: «بن‌بست اخیر در دریای مدیترانه رفع شده است اما اروپا باید مجددا تدابیری برای جایگزینی مناسب پناهجویان نجات‌یافته پیدا کند.»

سازمان ملل خواهان تدابیر بلندمدت اتحادیه اروپا در قبال پناهجویان شد
کد خبر: 228691
|
۱۳۹۷/۰۶/۰۵ ۰۸:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| فیلیپو گراندی، کمیسیونر عالی امور پناهجویان سازمان ملل متحد یکشنبه در بیانیه‌ای از ژنو با اشاره به 190 پناهجویی که اخیرا با کشتی گشت‌ ساحلی ایتالیا در 16 اوت نجات یافتند، خواستار تصمیم‌گیری روشن درباره مهاجران شد.

پس از این واقعه دولت ایتالیا به هیچ کدام از آن پناهجویان به جز اطفال و کسانی که نیازمند دریافت کمک‌های پزشکی بودند، اجازه ندادند از کشتی پیاده شوند. 140 مسافر باقیمانده تا صبح یکشنبه اجازه تغییر مکان نداشتند و نهایتا اسقف‌های کاتولیک ایتالیا مسوولیت 100 تن از آنان را پذیرفتند و آلبانی و ایتالیا هم پیشنهاد دادند تا هر کدام 20 تن را بپذیرند.

گراندی گفت: این وضعیت اکنون حل شده است اما دفعه بعد چه اتفاقی می‌افتد؟ ما به یک رویکرد اروپایی بر پایه همکاری و اعتماد در قبال اشخاص نجات‌یافته نیازمندیم.

در همین حال وزیر کشور آلمان گفته است از حصول توافق با ایتالیا برای پس گرفتن مهاجرانی که در ابتدا در ایتالیا ثبت‌نام کرده‌اند و بعد وارد مرز آلمان - اتریش شدند، اطمینان دارد. آلمان هم‌اکنون توافق‌های مشابهی با یونان و اسپانیا منعقد کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها