کد خبر: 226864
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۶ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

تلاش عراق برای حفظ روابط تجاری با ایران

سعد الحدیثی، سخنگوی دفتر نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد: عراق قادر به نقض قواعد مربوط به دادوستد با دلار که در ساختارهای مالی و بانکی بین‌المللی نهادینه شده، با کشورهایی که در معرض تحریم قرار گرفته‌اند نیست، اما ممکن است راهکارهای خاصی برای همکای تجاری با ایران به‌شکلی که با تحریم‌های آمریکا تناقضی نداشته باشد ایجاد شود.

تلاش عراق برای حفظ روابط تجاری با ایران
کد خبر: 226864
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۶ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سخنگوی دفتر نخست‌وزیری عراق برای چندمین بار پیاپی طی یک هفته گذشته از آمادگی کشورش برای یافتن راهکارهایی جهت ادامه همکاری تجاری با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین ، سعد الحدیثی، سخنگوی دفتر نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای مطبوعاتی تاکید کرد: عراق قادر به نقض قواعد مربوط به دادوستد با دلار که در ساختارهای مالی و بانکی بین‌المللی نهادینه شده، با کشورهایی که در معرض تحریم قرار گرفته‌اند نیست، اما ممکن است راهکارهای خاصی برای همکای تجاری با ایران به‌شکلی که با تحریم‌های آمریکا تناقضی نداشته باشد ایجاد شود.

از سوی دیگر رسانه های عراقی از نشست بازرگانان عراقی با ایرج مسجدی سفیر کشورمان در بغداد خبر دادند.

رئیس اتاق بازرگانی کربلا در این رابطه به رسانه‌های عراقی گفت: در جریان دیدار با سفیر ایران در بغداد ما پیشنهاداتی را برای حضور شرکت‌های ایرانی و مشارکت در تاسیس شرکت‌های تولیدی در عراق ارائه کردیم تا به کمک جمهوری اسلامی ایران از یک کشور مصرف‌کننده به کشوری با قابلیت تولید تبدیل شویم.

این بازرگان عراقی تاکید کرد با توجه به اینکه عراق مشکلی در تامین مواد اولیه ندارد در سایه استقرار امنیت در اکثر نقاط این کشور ایجاد چنین شرکت‌هایی امکان‌پذیر است.

ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد نیز با تاکید بر حضور و مشارکت ایران در بازسازی عراق بعد از آزادی مناطق مختلف این کشور از دست تروریست‌ها تاکید کرد تهران خواهان عراقی قدرتمند، امن، یکپارچه و توسعه‌یافته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها