کد خبر: 218336
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۹ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

زرداری توسط دادگاه عالی پاکستان احضار شد

دادگاه عالی پاکستان آصف علی زرداری رئیس جمهوری پیشین این کشور را در ارتباط با پرونده پولشویی و استفاده از حساب های جعلی بانکی احضار کرد.

زرداری توسط دادگاه عالی پاکستان احضار شد
کد خبر: 218336
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۹ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس دادگاه عالی علاوه بر احضار 'آصف علی زرداری'، 35 متهم دیگر از جمله خانم 'فریال تالپور'خواهر وی را نیز برای 12 ژوئیه (پنجشنبه 21 تیرماه) احضار کرد.


وزارت کشور پاکستان نیز بنا به دستور دادگاه عالی، نام 'آصف زرداری، فریال تالپور' و دیگر متهمان این پرونده را در فهرست افراد ممنوع الخروج قرار داد.


دادگاه عالی پاکستان در ادامه بررسی به پرونده انتقال پول از کشور از طریق حساب های جعلی اعلام کرد که 35 فرد مورد نظر ازجمله رئیس جمهوری پیشین این کشور و خواهر وی از این حساب های جعلی بانکها سود برده اند.


دادگاه دستور داد تا زمان رسیدگی کامل به پرونده و تکمیل تحقیقات افراد مورد نظر به هیچ عنوان حق خروج از کشور را ندارند.


آصف علی زرداری رییس جمهوری پیشین پاکستان این روزها سرپرست حزب مردم (PPP) این کشور است و برای جلب آرای شهروندان در انتخابات آتی سراسری این کشور فعالیت می کند.


جمعه هفته گذشته نیز دادگاه مبارزه با فساد پاکستان نواز شریف نخست وزیر پیشین، مریم نواز دختر و صفدر داماد وی را در موضوع پرونده املاک آنها در لندن به تحمل حبس و پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد.


نواز شریف هم اکنون در لندن است و حکم در غیاب او صادر شده ولی گفته که انگیزه سیاسی پشت این حکم بوده است.


با انتشار اسناد پاناما در سال 2015 افشا شد که چند فرزند محمد نوازشریف با شرکت‌های ثبت شده ارتباط دارند و ادعا شد که از آن طریق املاکی در لندن خریده‌اند.


خانواده نواز شریف همیشه تاکید کرده‌اند که این املاک از طریق مشروع به دست آمده است.


نواز شریف از فوریه 1990 تا ژوئیه 1993 به مدت سه سال و نیم و از فوریه 1997 تا کودتای بدون خونریزی نوامبر 1999 نخست‌وزیر پاکستان بود.


او هر دو بار نتوانست دوره پنج ساله نخست‌وزیری را به پایان ببرد و برکنار شد.


نواز شریف برای بار سوم در ژوئیه 2017 و پس از انتشار اسناد پاناما با رای دیوان عالی پاکستان از نخست‌وزیری کناره گیری کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها