کد خبر: 216570
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۱ ۰۹:۲۹:۰۰
| |

رایزنی محمود عباس با نماینده سازمان ملل درباره غزه

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با هماهنگ کننده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه در شهر رام‌الله دیدار و پیرامون مساله آشتی ملی فلسطین و مشکلات غزه بحث و رایزنی کردند.

رایزنی محمود عباس با نماینده سازمان ملل درباره غزه
کد خبر: 216570
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۱ ۰۹:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، در این دیدار، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با نیکولای ملادینف، هماهنگ کننده سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه درباره آخرین تحولات سیاسی منطقه و شرایط نامناسب زندگی ملت فلسطین بر اثر اقدامات تأسف‌بار رژیم صهیونیستی صحبت کرد.

عباس در این دیدار ضمن اشاره به نقش مهم سازمان ملل و مؤسسات آن در حمایت از ملت فلسطین بر ضرورت تداوم کمک‌ رسانی سازمان‌های بین‌المللی وابسته به سازمان ملل به آوارگان فلسطینی ازجمله؛ آژانس کار و امداد آوارگان فلسطینی (آنروا) تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد که رهبری فلسطین همچنان به دنبال دستیابی به آشتی ملی و پایان دادن به تفرقه و جدایی است و این امر تنها در صورت انجام وظایف دولت توافق ملی در نوار غزه درست مشابه کرانه باختری محقق خواهد شد.

در مقابل ملادینف تصریح کرد: این جلسه بخشی از گفت‌وگو و ارتباط معمول با رهبری فلسطین، اسرائیل و تمام طرف‌های درگیر بود، چراکه ما می‌خواهیم که این مساله برای همه روشن شود که سازمان ملل به طور کامل از پایان جدایی کرانه باختری و نوار غزه حمایت می‌کند. ما همچنین از تلاش‌های رهبران فلسطین برای بازگشت به غزه حمایت می‌کنیم تا تشکیلات خودگردان فلسطین بتواند مسئولیت‌های خود را در آنجا بپذیرد.

ملادینف افزود: این دیدار یک جلسه بسیار سازنده بود و در آن با طرف فلسطینی درباره آنچه باید برای کمک به بهبود شرایط زندگی مردم در نوار غزه و کرانه باختری انجام شود، گفت‌وگو کردیم. ما همچنین در این دیدار موضوع حل مسئله غزه را به عنوان یک مساله سیاسی مورد بحث قرار دادیم؛ چرا که این موضوع با توجه به شرایط دشوار زندگی مردم در آنجا درخور توجه است.

وی گفت: ما همچنان به هماهنگ کردن فعالیت‌هایمان در آینده، به طور قابل ملاحظه‌ای ادامه خواهیم داد تا بر این مساله تاکید کنیم که از هدف تشکیلات خودگردان فلسطین در برآوردن مسئولیت‌های خود در غزه، ارائه خدمات به مردم، کاهش رنج فلسطینی‌ها و اجتناب از هر گونه تنش، حمایت می‌کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها