کد خبر: 206335
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۰ ۱۰:۰۹:۰۰
| |

آموزش محرمانه استفاده از سلاح به معلمان مدارس آمریکایی

هنگامی که دونالد ترامپ پیشنهاد مسلح کردن معلمان مدارس آمریکا را برای مقابله با عاملان تیراندازی در این مدارس داد، پاسخ عمده معلمان همراه با وحشت بود با این حال معلمان در کلورادو وارد عمل شده‌اند تا سلاح‌های پنهانی را به مدارس بیاورند.

آموزش محرمانه استفاده از سلاح به معلمان مدارس آمریکایی
کد خبر: 206335
|
۱۳۹۷/۰۴/۱۰ ۱۰:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| گروه غیرانتفاعی "فستر" بعد از کشته شدن 20 دانش‌آموز در حمله مسلحانه سال 2012 به مدرسه ابتدایی سندیهوک، ایجاد شد و بیش از 1300 تن از معلمان مدارس آمریکا را عمدتا در اوهایو درباره نحوه استفاده از یک سلاح دستی به هنگام مواجهه با تیراندازی در مدارس آموزش داده است.

63 نفر از آنها در کلورادو که صحنه تیراندازی سال 1999 دبیرستان کلومباین بود آموزش دیده‌اند.

این ایالت دارای یک فرمانده دموکرات و همینطور دارای یک نماینده دموکرات و یک نماینده جمهوری‌خواه در سنای آمریکا است.

کیتی یک معلم کلاس اول در جفرسون کانتی غرب شهر دنور گفت: من فکر می‌کنم آوردن سلاح به داخل مدرسه برای مردم وحشتناک است.

این معلم 27 ساله به خبرگزاری فرانسه گفت: آنها جنبه بد را می‌بینند نه جنبه مثبت اینکه چطور تفنگ‌ها می‌توانند جان مردم را نجات دهند.

او اخیرا در یک دوره سه روزه 1000 دلاری در شهر کامرس در حومه دنور شرکت کرد.

آمریکا تنها کشور توسعه یافته در جهان است که از تیراندازی‌های مداوم در مدارس رنج می‌برد به نحوی که یک گروه مقابله با سلاح‌های گرم در آمریکا گفته که به طور میانگین هفته یک مورد اتفاق می‌افتد.

خشونت‌های مسلحانه در آمریکا حدود 33 هزار نفر را در سال قربانی می‌کند.

از سال 1999 تاکنون بیش از 214 هزار دانش‌آموز در آمریکا تیراندازی در مدرسه را تجربه کرده‌اند. با چند برابرتر شدن تیراندازی و انفعال کنگره، گروه فستر شاهد رونق کار خود بود و این اتفاق پیش از حمایت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از مسلح کردن معلمان در مدارس در پی کشتار چند ماه پیش در فلوریدا افتاده بود.

جوئی ایتون، یک مدیر این گروه در اوهایو گفت: من امسال مجبور شدم چهار دوره بیشتر را به چارت زمانی موسسه خودمان اضافه کنم اما فکر نمی‌کنم که این اتفاق به ترامپ مرتبط باشد. این هفته 24 کارمند یک مدرسه در کلورادو شامل ناظم‌ها، معلم‌ها و کشیش‌ها در دوره آموزش سه روزه‌ای تحت رهبری چهار افسر امنیتی مشغول به خدمت فعال شرکت کردند.

قانون کلورادو اجازه نمی‌دهد هرکسی در مدارس سلاح حمل کند و تنها ماموران امنیتی مسئول حراست در مدارس و نگهبانان امنیتی می‌توانند.

بسیاری از شرکت کنندگان در این دوره از مسلح بودن در مدارس ممنوع شده‌اند اما امیدوارند که آموزش دیدن آنها به تغییر نظر مقام‌های منطقه کمک کند.

این دوره آموزشی شامل مبانی سلاح‌های دستی، تمرین تیراندازی، تاکتیک‌های مراقبت از تلفات و مانور آموزشی مقابله با یک تیرانداز فعال با آتش شبیه سازی شده شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها