کد خبر: 194064
|
۱۳۹۷/۰۳/۳۱ ۱۵:۰۵:۰۰
| |

سال گذشته ۱۳.۲ میلیارد کارت‌ بانکی ساخته شده است

کارت اعتباری محبوب‌تر از پول نقد است

کارت اعتباری ممکن است سریع‌تر از آنچه انتظار می‌رود جای پول نقد را بگیرد؛ اما اسکناس‌ها و سکه‌ها همچنان نقش مهمی داشتند.

کارت اعتباری محبوب‌تر از پول نقد است
کد خبر: 194064
|
۱۳۹۷/۰۳/۳۱ ۱۵:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سال گذشته درمجموع، 13.2 میلیارد کارت‌ اعتباری ساخته شده است. بر اساس گزارش انجمن تجاری یوکی فایننس سال گذشته این میزان با افزایش 14 درصدی مواجه بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل اعتمادآنلاین به نقل از بی‌بی‌سی، مبلغ 13.1 میلیارد یورو به صورت نقدی پرداخت شده، زیرا استفاده از اسکناس و سکه 15 درصد کاهش داشته است. برآورد شده 3.4 میلیون نفر به‌سختی از پول نقد در سال استفاده می‌کنند.

تناوب پرداخت‌های بدون تماس هم تقریباً دو برابر شده و بیشتر مواقع این موضوع دربرگیرنده خرید از سوپرمارکت‌ها می‌شود؛ اما فروشندگان کارت می‌گویند که حمل‌ونقل عمومی و پارکینگ خودرو هم بدون تماس پرداخت می‌شوند.

در سال 2017، پرداخت‌های بدون تماس 15 درصد از تمام پرداخت‌ها را شامل می‌شود؛ اما یوکی فایننس پیش‌بینی کرد که این میزان در یک دهه آینده به 36 درصد می‌رسد. رشد خرید آنلاین و پذیرش کارت در میان معامله‌گران کوچک‌تر منجر به استفاده بیشتر از کارت‌های اعتباری می‌شود.

مشتریان جوان بین 25 تا 34 سال بیشتر از پرداخت‌های بدون تماس استفاده می‌کنند. جوانان در این رده سنی کمتر از پول نقد استفاده می‌کنند.

طبق گفته استیفن جونز، مدیر ارشد یوکی فایننس کارت اعتباری ممکن است سریع‌تر از آنچه انتظار می‌رود جای پول نقد را بگیرد؛ اما اسکناس‌ها و سکه‌ها همچنان نقش مهمی دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها