کد خبر: 193966
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۸ ۱۱:۰۴:۰۰
| |

حامیان صلح در آلمان خواهان خروج تسلیحات هسته‌ای آمریکا از کشورشان شدند

شماری از سازمان‌های حامی صلح در آلمان با برگزاری تظاهراتی، ضمن انتقاد از وجود تسلیحات هسته‌ای آمریکا در آلمان، از مقامات کشورشان خواستند تا این تسلیحات را از آلمان خارج کنند.

حامیان صلح در آلمان خواهان خروج تسلیحات هسته‌ای آمریکا از کشورشان شدند
کد خبر: 193966
|
۱۳۹۷/۰۳/۲۸ ۱۱:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| سازمان‌های حامی صلح در اعتراض به وجود تسلیحات هسته‌ای آمریکا که در پایگاه هوایی بوشل واقع در ایالت «راینلد پالاتینت» مستقر هستند، تظاهرات کردند و خواستار خارج کردن این تسلیحات شدند.

بنابر گزارش روزنامه آلمانی زوددویچه، «ویلم اشتاس» از موسسه «پاکس کریستی» که در زمینه صلح فعالیت دارد در این مورد گفت: «راهبرد هسته‌ای سازمان ناتو در اروپا مبنی بر استقرار تسلیحات آمریکایی و سیستم‌های قابل حمل هسته‌ای، بر خلاف قرارداد ممنوعیت به کارگیری تسلیحات هسته‌ای است.» وی معتقد است که این تسلیحات خطرناک و گران هستند و فاقد اعتبار نظامی هستند.

همچنین موسسات صلح پزشکی IPPNW و کمپین جهانی برای از بین بردن تسلیحات هسته‌ایICAN روز یکشنبه در جریان این تظاهرات خواستار تشکیل همایشی جهانی به منظور خارج کردن تسلیحات هسته‌ای از اروپا شدند.

«اینگا بلوم» از موسسه صلح پزشکی در این مورد گفت که آلمان به مدت 2 سال عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل است و می‌تواند از این مدت زمان برای اقدام در راستای صلح و امنیت جهانی استفاده کند.

وی گفت: «ما از هایکو ماس به عنوان وزیر خارجه می خواهیم که پیگیر حرف‌ها باشد و توافق سازمان ملل در زمینه ممنوعیت تسلیحات هسته‌ای را امضا کند.»

مدت‌ها پیش، نشریه آلمانی اشپیگل اعلام کرده بود که نیروی هوایی آلمان در حال تجهیز کلاهک‌های آمریکایی است که در غالب توافق میان آلمان و آمریکا، سالها در پایگاه بوشل در منطقه‌ای کاملا محافظت شده نگهدارای می‌شود. وجود تسلیحات آمریکایی در خاک آلمان همواره اعتراض های مردمی و نیز انتقاد برخی از سیاستمداران این کشور را به دنبال داشته است.

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که خلع‌ سلاح از اهداف دولتش است با این حال در مدت ریاست‌جمهوری، زمینه را برای به‌روز کردن زرادخانه‌های اتمی آمریکا فراهم و در روزهای پایانی ریاست‌جمهوری خود امکان توسعه جدیدترین بمب‌های اتمی را ایجاد کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها