کد خبر: 191537
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۹ ۱۴:۱۴:۰۰
| |

تظاهرات گسترده در رقه به دنبال سربازگیری اجباری

به دنبال اقدامات نیروهای سوریه دموکراتیک برای سربازگیری اجباری جوانان و بازداشت ساکنان شهر رقه، تظاهراتی در این شهر شمالی سوریه برگزار شد. تظاهرکنندگان خروج و عقب‌نشینی نیروهای سوریه دموکراتیک را از این شهر خواستار شدند.

تظاهرات گسترده در رقه به دنبال سربازگیری اجباری
کد خبر: 191537
|
۱۳۹۷/۰۳/۰۹ ۱۴:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| منابع محلی شهر رقه اعلام کردند که این تظاهرات عصر (سه‌شنبه) از خیابان "ابی بن کعب" در محله "المشلب" واقع در شهر رقه آغاز شد و پس از آن خودروهای گشت‌زنی وابسته به نیروهای کرد این تظاهرات را با گلوله جنگی متفرق کردند.

به گزارش روزنامه "الوطن" سوریه، در همین راستا دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: پیشتر شاهد تظاهرات ده‌ها تن از اهالی شهر رقه بودیم که طی آن تظاهرکنندگان خواستار خروج نیروهای کرد از این شهر شدند.

طبق گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه (وابسته به مخالفان سوری)، این تظاهرات در دو منطقه "المشلب" و "الرمیله" در شرق و شمال شرقی شهر رقه صورت گرفت و تنش‌ها پس از ورود خودروهای گشت‌زنی نیروهای امنیتی وابسته به نیروهای سوریه دموکراتیک به منطقه برگزاری تظاهرات تشدید یافت و دو تظاهرکننده در این شهر بازداشت شدند.

این شهر در دوره اخیر شاهد حالتی از تنش و آشوب به دلیل حملات نیروهای کرد به منظور بازداشت جوانان و انداختن آن‌ها در پادگان‌های خدمت اجباری است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها