کد خبر: 189756
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۹ ۱۱:۵۴:۰۰
| |

با پیروزی مقتدی صدر؛

نتایج نهایی انتخابات عراق اعلام شد

ائتلاف مقتدی صدر بر اساس اعلام کمیساریای عالی انتخابات عراق به عنوان پیروز نهایی انتخابات پارلمانی این کشور معرفی شد.

نتایج نهایی انتخابات عراق اعلام شد
کد خبر: 189756
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۹ ۱۱:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ساعاتی پیش از استیضاح رئیس کمیساریای عالی برگزاری انتخابات عراق از سوی نمایندگان بازنده پارلمان قدیم، این کمیساریا نتایج نهایی این انتخابات را اعلام کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین بعد از یک هفته کش وقوس وگمانه زنی در رابطه با نتایج انتخابات، مسئولین کمیساریا در یک نشست مطبوعاتی این نتایج را اعلام کردند.

به گفته مسولین کمیساریا لیست سائرون با 54 کرسی در رتبه اول قرار گرفت . بعد از آن لیست الفتح که فرماندهان نیروهای حشد شعبی مهمترین ساختار آن را تشکیل می‌دهند وهادی العامری رهبری آن را به عهده دارد با 47 کرسی در رتبه دوم قرار گرفت. بعد از آن هم لیست تحت رهبری حیدر العبادی با 42 کرسی رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری مالکی با 26 کرسی، حزب دمکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی 25 کرسی، ائتلاف ملی به رهبری ایاد علاوی 21 کرسی، جریان الحکمه (وابسته به عمار حکیم) 19 کرسی، وحزب اتحاد میهنی کردستان عراق هم با 18 کرسی در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

بقیه نتایج به ترتیب زیر است:

القرار العراقی 11 کرسی

الانبار هویتنا 6 کرسی

جنبش تغییر کرد 5کرسی

الجیل الجدید 4 کرسی

ائتلاف بغداد 4 کرسی

وبیست حزب کوچکتر به ترتیب بین 3 تا یک کرسی ومجموعا 38 کرسی را به خود اختصاص دادند.

اقلیت های مذهبی هم 9 کرسی پارلمان را به خود اختصاص دادند که به ترتیب مسیحیان 5 کرسی ، شبک‌ها یک کرسی، ایزدی‌ها یک کرسی، صابئی‌ها یک کرسی و یک کرسی هم به کردهای فیلی (کردهای شیعه) اختصاص داده شده است.

هنوز مشخص نیست که پارلمان منقضی عراق چه موضعی در قبال این نتایج خواهد گرفت به ویژه که بر اساس قانون اساسی این کشور تا زمان اعلام تشکیل پارلمان جدید پارلمان قدیم می‌تواند نسبت در مورد نتایج انتخابات نظر داده وحتی آن را ابطال کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها