کد خبر: 166106
|
۱۳۹۷/۰۱/۳۱ ۱۲:۵۹:۰۰
| |

تظاهرات اعراب ساکن اراضی اشغالی در هفتادمین سالروز «نکبت»

هزاران تن از اعراب ساکن اراضی اشغالی در تظاهراتی به مناسبت هفتادمین سالگرد تاسیس دولت اسرائیل (روز نکتبت) با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین راهپیمایی اعتراض‌آمیز کردند.

تظاهرات اعراب ساکن اراضی اشغالی در هفتادمین سالروز «نکبت»
کد خبر: 166106
|
۱۳۹۷/۰۱/۳۱ ۱۲:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| در مراسمی در جنوب حیفا در نزدیکی روستایی که سال 1948 توسط اسرائیل اشغال شد کودکان فلسطینی ترانه‌های ملی را خواندند.

به گزارش رویترز، تجمع اعراب ساکن اراضی اشغالی نزدیک روستای عتلیت بود. در سال 1948، 170 تن ساکن این روستا بودند که مجبور به فرار از آن به شهرک‌های دیگر و کشورهای مجاور مثل لبنان شدند.

همزمان با این تجمع، اسرائیلی‌ها مراسمی را در هفتادمین سالروز استقلال برگزار کردند.

در خیابان‌های شلوغ حیفا تصاویر متضادی از مراسم روز نکبه دیده می‌شود.

درحالی که اتوبوس‌هایی از قدس، ناصره و شهرک‌های دیگر اعراب را برای مشارکت در راهپیمایی نکبت منتقل می‌کنند، خودروهای دیگری با برافراشتن پرچم اسرائیل روز استقلال را جشن می‌گیرند.

فلسطینی‌ها و برخی پژوهشگران اسرائیلی می گویند تخلیه روستاها از ساکنان و مجبور کردن فلسطینی‌ها به فرار بخشی از برنامه روشمند پاکسازی نژادی است که صهیونیست‌ها برای هموار کردن راه در مقابل تشکیل کشور یهود دشتور آن را داده بودند.

اسرائیل اما با این مسئله مخالف است و می‌گوید مشکل آوارگان ناشی از جنگی است که فلسطینی‌های مخالف با طرح سازمان ملل برای تقسیم در شال 1947 و ورود کشورهای عربی به فلسطین آن را ایجاد کردند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها