کد خبر: 654490
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۳ ۱۱:۱۷:۱۴
| |

توضیحات سازمان برنامه و بودجه درباره یک خبر

مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به انتشار خبری با عنوان «جابه‌جایی و انتقال مشکوک کتب و اسناد بعضاً منحصر به فرد در سازمان برنامه و بودجه کشور» توضیحاتی ارائه داد.

توضیحات سازمان برنامه و بودجه درباره یک خبر
کد خبر: 654490
|
۱۴۰۲/۱۲/۲۳ ۱۱:۱۷:۱۴

مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور با ارسال جوابیه‌ای درباره خبر «جابه‌جایی و انتقال مشکوک کتب و اسناد بعضاً منحصر به فرد  در سازمان برنامه و بودجه کشور» توضیحاتی ارائه داد.

متن توضیحات به شرح زیر است:

 

جناب آقای حضرتی

مدیر مسئول محترم سایت اعتماد آنلاین

با سلام و احترام؛

گزارشی با عنوان « جا به جایی و انتقال مشکوک کتب و اسناد بعضاً منحصر به فرد  در سازمان برنامه و بودجه کشور» به نقل از آقای محمد باقر نوبخت (رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه کشور) در تاریخ 20/12/1402 در آن سایت خبری منتشر شده است. خواهشمند است دستور فرمایید بر اساس ماده 23 قانون مطبوعات و به‌منظور رفع ابهام و روشن‌شدن افکار عمومی، این پاسخ در همان جایگاه با همان فونت و اندازه و با تیتر ذیل دراسرع‌وقت در آن سایت منتشر شود.

مکان کتابخانه سازمان برنامه و بودجه جابه‌جا می‌شود/ تعطیلی کتابخانه به هیچ عنوان در دستور کار نیست

ضمن قدردانی از طرح دیدگاه‌های آن رسانه، توضیحات زیر به آگاهی می‌رسد: نظر به اهمیت و جایگاه اسناد و مدارک ارزشمند و بعضاً منحصر به‌فرد موجود در کتابخانه سازمان برنامه و بودجه کشور و ضرورت نگه‌داری آنها متناسب با استانداردهای کتابداری و اطلاع‌رسانی، از آنجایی که به دلیل قدمت بالای ساختمان فعلی کتابخانه و مشکلات ناشی از آن و از جمله نشت مکرر آب از طبقه فوقانی که منجر به آسیب دیدن گنجینه ارزشمند مرحوم دکتر «حسین عظیمی» شد‌، – و البته با تلاش به‌موقع همکاران، بخش عمده‌ای از آسیب وارده برطرف شد - در نظر است تا در راستای حفظ منابع و اسناد علمی مزبور و همچنین دسترسی بهتر کارکنان سازمان و همچنین استادان، دانشجویان، پژوهشگران، برنامه‌ریزان و کارشناسان محترم خارج از سازمان به این اسناد، مکان فعلی کتابخانه مرکزی سازمان به مکان دیگری منتقل ‌شود.

بر اساس بررسیهای فنی صورت گرفته توسط کارشناسان ذیربط و با در نظر گرفتن تنگنای شدید فضای اداری موجود، محل فعلی نمایشگاه سازمان برای این منظور در نظر گرفته شده است که در حال حاضر امکان جابه‌جایی و استقرار کتابخانه در آن وجود دارد و در صورت ضرورت، امکان توسعه فضای مورد نیاز در طبقات فوقانی آن نیز میسر است.

شایان ذکر است موضوع حذف کتابخانه در ساختار تشکیلاتی سازمان به هیچ عنوان در دستور کار نیست و صرفا جابه‌جایی مکان فیزیکی آن برنامه‌ریزی شده است.

 

مرکز روابط عمومی و امور بین‌الملل

سازمان برنامه و بودجه کشور

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها