کد خبر: 653773
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۶ ۲۲:۴۰:۰۶
| |

زیان‌های سایپا «هولناک» است؛ نه تولیدکننده، نه مشتری و نه خداوند راضی نیستند، پس چرخ این خودروسازی برای که می‌چرخد؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: جالب است که تولیدکننده ناراضی است، مصرف‌کننده ناراضی است حتما خداوند علیم و حکیم که جان و آبروی بندگان خود را عزیز می‌دارد هم ناراضی است پس چرخ این خودروسازی به رضایتِ که می‌چرخد که همچنان می‌چرخد و توامان آتش به مالِ خود و جان مشتریانش می‌زند؟

زیان‌های سایپا «هولناک» است؛ نه تولیدکننده، نه مشتری و نه خداوند راضی نیستند، پس چرخ این خودروسازی برای که می‌چرخد؟
کد خبر: 653773
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۶ ۲۲:۴۰:۰۶

روزنامه جمهوری اسلامی به عدم توجه به ضرر‌های «هولناک» خودروسازان داخلی انتقاد کرده است. 

به گزارش جمهوری اسلامی، نه تعجب برانگیز که هولناک است این خبر که "سایپا برای تولید محصولات خود به ازای هر ماه بیشتر از هزار و 94 میلیارد تومان و به ازای هر روز 36 میلیارد تومان ضرر می‌کند. یعنی با گذشت هر ساعت از حیات خود یک میلیارد و 519 میلیون تومان به زیان انباشته خود می‌افزاید. این یعنی اصلِ زیان دهی و انباشت هولناک آن یک واقعیت است. یعنی کنتور این خودرو سازی، معکوس می‌چرخد و نه سود که زیان تولید می‌کند. این را در خبرها می‌خوانم و می‌فهمم. آنچه متوجه نمی‌شوم این است که چرا کسی جلوی این سیل بنیان برافکنِ تولید زیان را نمی‌گیرد؟ به قول رندکی که همه چیز را به طنز می‌گیرد، دوستان فقط در جان سرنشینان فراخ دست نیستند در خودزنی و انباشت زیان هم تبحر خاصی دارند!

این روزنامه افزوده است: جالب است که تولیدکننده ناراضی است، مصرف‌کننده ناراضی است حتما خداوند علیم و حکیم که جان و آبروی بندگان خود را عزیز می‌دارد هم ناراضی است پس چرخ این خودروسازی به رضایتِ که می‌چرخد که همچنان می‌چرخد و توامان آتش به مالِ خود و جان مشتریانش می‌زند؟ این معادله انگار مجهول‌های پنهانی دارد والا با حساب و کتاب اگر با موضوع برخورد کنیم، همین الان، کار را تعطیل کنند، تا ساعت دیگر، یک میلیارد و 500 میلیون تومان کمتر ضرر خواهند کرد. نگرانِ حقوقِ کارکنان خود هم نباشند چون سردار حسینی، جانشین پلیسِ راهور، 22 ماه پیش در روز 6 اردیبهشت 1401، صراحتا اعلام کرد: "با یک حساب دو دو تا چهارتا، ایران‌خودرو و سایپا اگر تعطیل شوند، ما فقط با صرفه‌جویی سوخت از طریق واردات خودرو، حقوق تمام کارکنان آن را می‌دهیم." یعنی یک ناراضی دیگر هم به جمع اضافه شد! خب، اگر زیان‌ده هستند ما مردم هرگز راضی به زیان دیدنشان نیستیم.

جمهوری اسلامی نوشته است: با همین دلاری که روی سکوی 60 هزار تومان بالا و پایین می‌پرد حاضریم خودروی خارجی به قیمتِ خلیج فارس بخریم، پول بنزینش راهم به فوب خلیج فارس بدهیم. آن وقت نه خودروسازهای ما ضرر می‌کنند، نه بیمه‌ها و نه کسی شرمگین این همه مرگ و میر می‌شود. جنگ و جنونِ جاده هم به صلح با زندگی و آرامش می‌رسد. باور کنید، جلوی ضرر را از هر جا بگیرید، فایده است!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها