کد خبر: 652386
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۲ ۱۳:۵۰:۴۶
| |

برق گران می‌شود؟

مدیر عامل توانیر درباره تعرفه برق در سال آینده توضیحاتی داد.

برق گران می‌شود؟
کد خبر: 652386
|
۱۴۰۲/۱۲/۰۲ ۱۳:۵۰:۴۶

مصطفی رجبی مشهدی، مدیر عامل توانیر اظهار داشت: احتمالا تابستان 1403 یکی از گرمترین تابستان های تجربه شده را خواهیم داشت و افزایش دما منجر به افزایش مصرف برق و استفاده از وسایل سرمایشی می شود. به همین دلیل سناریوهایی طراحی شده که برق پایدار برای مردم تامین شود، این برنامه شامل 180 اقدام در 6 محور است، بخشی توسعه ظرفیت نیروگاهی، بخشی احداث نیروگاه جدید و بخشی افزایش ظرفیت نیروگاه های موجود است.

به گزارش ایلنا،وی در پاسخ به سوالی درباره برنامه افزایش تعرفه برای سال آینده اظهار داشت: افزایش تعرفه در دستور کار نیست. 

مدیر عامل توانیر ادامه داد: تعرفه مشترکانی که زیر الگو مصرف دارند چندانی در تعرفه نخواهد داشت و بر اساس تعرفه‌های یارانه‌ای خواهد بود اما مشترکینی که بیش از الگو مصرف دارند قبوض‌شان افزایشی خواهد بود.

وی یادآور شد: امیدواریم با طرح‌های تشویقی مشارکت بیشتر مردم را شاهد باشیم و صرفه جویی منجر به این شود که برق در بخش های مولد کشور به مصرف برسد.

مدیر عامل شرکت توانیر در پاسخ به دیگر سوال درباره میزان صرفه جویی از مسیر اعمال پاداش خاطرنشان کرد:  200 مگاوات کاهش مصرف در تابستان در بخش خانگی داشتیم و قطعا این برنامه ها توسعه پیدا خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها