کد خبر: 497107
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۹ ۱۴:۴۲:۰۷
| |

پیگیری قطعی برق ۱۵۰؛

واردات برق به 650 مگاوات رسید؛ مشترکان تا حد امکان صرفه جویی کنند

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: دیروز میزان واردات برق به کشور 650 مگاوات بوده است.

واردات برق به 650 مگاوات رسید؛ مشترکان تا حد امکان صرفه جویی کنند
کد خبر: 497107
|
۱۴۰۰/۰۳/۲۹ ۱۴:۴۲:۰۷

اعتمادآنلاین| مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به اوج بار مصرف برق در این هفته گفت: با همکاری مردم به ویژه در حوزه استفاده از دستگاه‌های سرمایشی در حوزه تامین برق مشکلی نخواهیم داشت و از اوج مصرف عبور خواهیم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، او ادامه داد: با توجه به آغاز فصل تابستان از روز سه‌شنبه، مصرف برق به دنبال افزایش دما بیشتر می‌شود؛ به طوری که درخواست ما از افراد این است که در مصرف برق تا حد امکان صرفه جویی کنند.

سخنگوی صنعت برق کشور در پاسخ به این سوال که آیا ساعات خاموشی در کشور با توجه به فصل گرما افزایش پیدا خواهد کرد یا خیر؟ تصریح کرد: اصلا ما برنامه‌ای برای خاموشی در کشور نداریم و اگر اوج باری صورت گیرد همانند جدول‌های منتشر شده 2 ساعت یا کمتر برق قطع خواهد شد.


رجبی مشهدی بیان کرد: دیروز میزان واردات برق به کشور 650 مگاوات بود که این رقم برای اولین بار 1.3 صادرات دوره‌های مشابه بوده است.

او افزود: میزان صادرات برق از زمان شروع پیک به تمام کشور‌های همسایه کاهش یافته و به یک سوم رسیده چراکه هدف ما در گام اول تامین برق داخل کشور است.

سخنگوی صنعت برق کشور در پایان تصریح کرد: در حال حاضر خطوط برق عراق هم که در روز‌های گذشته آسیب دیده بود ترمیم شده، اما روال عادی شدن زمان‌بر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها