کد خبر: 647166
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۵ ۱۱:۲۲:۲۶
| |

یک پیش‌بینی مهم از بازار طلا و سکه؛ قیمت‌ها کاهشی می‌شود؟

فعال بازار طلا گفت: افزایش قیمت‌ها که از روز چهارشنبه شاهد آن بودیم موقتی است و پیش‌بینی می‌شود از فردا (شنبه) کاهش یابد.

یک پیش‌بینی مهم از بازار طلا و سکه؛ قیمت‌ها کاهشی می‌شود؟
کد خبر: 647166
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۵ ۱۱:۲۲:۲۶

محمد کشتی آرای فعال بازار طلا درباره تحولات بازار طلا اظهار داشت: هفته گذشته با شروع سال میلادی بهای انس جهانی تا دو هزار و ۷۰ دلار افزایش یافت؛ اما در طول هفته با نوساناتی همراه بود و سرانجام در پایان هفته به دو ۲۴ دلار رسید و در مجموع به طور متوسط ۱۶ دلار کاهش بها داشت.

به گزارش ایرنا، وی گفت: در داخل کشور نیز به دلیل تحولات سیاسی نرخ ارز نیز سیر صعودی داشت. علاوه بر افزایش بهای انس جهانی و سیر صعودی نرخ ارز به‌عنوان عوامل تأثیرگذار بر قیمت طلا به دلیل روز مادر و افزایش تقاضا برای خرید سکه و طلا موجب شد که سیر صعودی قیمت‌ها را در بازار داخلی طلا شاهد باشیم.

این فعال بازار طلا بیان کرد: در هفته گذشته به طور متوسط سکه طرح قدیم ۹۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید یک میلیون تومان، نیم‌سکه ۹۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۳۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

وی افزود: همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده ۲۸۰ هزار تومان و هر گرم طلای آب شده ۶۴ هزار تومان افزایش یافت.

کشتی آرای گفت: حباب هر قطعه سکه نیز در هفته گذشته ۳۰۰ هزار تومان افزایش داشت و حباب سکه به پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید

وی گفت: در هفته گذشته باتوجه‌به اتفاقاتی که رخ داد بازار ارز دچار هیجان کاذب شد و پیش‌بینی می‌شود از روز شنبه و روزهای آینده نرخ ارز تعدیل شود و در نتیجه قیمت طلا و سکه نیز کاهش یابد و افزایش قیمت‌ها که از روز چهارشنبه شاهد آن بودیم موقتی باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها