کد خبر: 647070
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۴ ۱۰:۵۰:۴۶
| |

حذف شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو بازار را صعودی می‌کند؟

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:‌ هر‌چند هنوز واردات سرعت نگرفته و قیمت‌های بازار نیز امروز به طور غیرمنتظره‌ای رو به افزایش بوده و از سوی دیگر آیین‌نامه کارکرده‌ها هنوز در کماست، با‌این‌حال حذف قیمت‌گذاری زودتر از موعد اتفاق افتاد. این اتفاق می‌تواند در کوتاه‌مدت بازار خودرو را صعودی کند، اما در طولانی‌مدت به نفع خودروسازی کشور و مصرف‌کنندگان خواهد بود.

حذف شورای رقابت از قیمت‌گذاری خودرو بازار را صعودی می‌کند؟
کد خبر: 647070
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۴ ۱۰:۵۰:۴۶

روزنامه دنیای اقتصاد از حذف شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودرو استقبال کرده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، شورای رقابت از گردونه قیمت‌گذاری خودرو خارج شد. این شورا سه‌شنبه بعدازظهر در جلسه‌ای که در محل این شورا برگزار شد از وظایف قانونی خود انصراف داد و آن را به وزارت صمت محول کرد. بازار خودرو اما روز گذشته به این تغییرات واکنش معناداری نشان داد. از نگاه بازار، تغییر مرجع قیمت‌گذار به معنای تسلط بیشتر دولت بر بازار خودرو است و بهتر بود کشف قیمت به بازار محول می‌شد.

این روزنامه افزوده است: هر‌چند هنوز واردات سرعت نگرفته و قیمت‌های بازار نیز امروز به طور غیرمنتظره‌ای رو به افزایش بوده و از سوی دیگر آیین‌نامه کارکرده‌ها هنوز در کماست، با‌این‌حال حذف قیمت‌گذاری زودتر از موعد اتفاق افتاد. این اتفاق  می‌تواند در کوتاه‌مدت بازار خودرو را صعودی کند، اما در طولانی‌مدت به نفع خودروسازی کشور و مصرف‌کنندگان خواهد بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها