کد خبر: 646756
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۲ ۲۱:۵۰:۰۰
| |

حمله روزنامه دولت به مجلس: نمایندگان از ثبات قیمت دلار راضی نیستند و به دنبال افزایش نرخ ارز هستند!

روزنامه ایران نوشت: چرا برخی از نمایندگان به دنبال افزایش نرخ ارز هستند؟ در این شرایط مشخص نیست علت انتقادات برخی نمایندگان مجلس از این سیاست آرامش‌بخش که توانسته تورم‌زایی در جامعه از طریق افزایش نرخ ارز را متوقف سازد، چیست؟ آیا این عده از ثبات نرخ ارز ناراضی هستند؟

حمله روزنامه دولت به مجلس: نمایندگان از ثبات قیمت دلار راضی نیستند و به دنبال افزایش نرخ ارز هستند!
کد خبر: 646756
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۲ ۲۱:۵۰:۰۰

روزنامه ایران مدعی شده که نمایندگان مجلس خواهان افزایش نرخ ارز هستند!

به گزارش ایران، طی ماه های اخیر برخی از نمایندگان مجلس با انتقاد از سیاست تثبیت اقتصادی خواستار افزایش نرخ ارز شده اند. از ابتدای سال جاری تاکنون محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس چندین بار خواستار کنارگذاشتن سیاست تثبیت و اجرای سیاست نرخ آزاد شناور مدیریت شده نرخ ارز شده است.این درحالی است که اجرای سیاست تثبیت بانک مرکزی نتایج روش و غیرقابل انکاری در بازار ارز داشته است به طوری که برخلاف پیش بینی برخی از کارشناسان درباره جهش ارزی در هشت ماهه اخیر نرخ ارز در بازار غیررسمی در محدوده مشخصی ثابت مانده است.

این روزنامه افزوده است: ازسوی دیگر بسیاری ازکارشناسان اعتقاد دارند که حذف ارز 28 هزار و 500 تومان تورم شدیدی به جامعه تحمیل می کند. حال در تازه ترین واکنش این طیف از نمایندگان مجلس محسن زنگنه با تکرار همین گفته‌ها خواستار افزایش نرخ ارز شده است. حال این پرسش مطرح می شود که در شرایطی که بازار ارز به ثبات نسبی رسیده است، چرا برخی از نمایندگان به دنبال افزایش نرخ ارز هستند؟ در این شرایط مشخص نیست علت انتقادات برخی نمایندگان مجلس از این سیاست آرامش‌بخش که توانسته تورم‌زایی در جامعه از طریق افزایش نرخ ارز را متوقف سازد، چیست؟ آیا این عده از ثبات نرخ ارز ناراضی هستند؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها