کد خبر: 646751
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۲ ۲۱:۲۰:۰۰
| |

ترکیه فهمیده‌ نه دوست دائمی وجود دارد و نه دشمن دائمی؛ برای همین تولید ناخالص داخلی‌‌اش دو برابر ایران است

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: دولت‌های ۳۰سال اخیر ترکیه این را فهمیده‌اند که هیچ دوست دائمی وجود ندارد و هیچ دشمن دائمی هم وجود ندارد. این سیاست باعث شده است که تولید ناخالص ترکیه به بیش از ۸۷۰ میلیارد دلار برسد - دو برابر ایران - و درآمد ارزی آن فقط از محل جهانگردی حدود ۱.۵برابر درآمد نفتی ایران باشد.

ترکیه فهمیده‌ نه دوست دائمی وجود دارد و نه دشمن دائمی؛ برای همین تولید ناخالص داخلی‌‌اش دو برابر ایران است
کد خبر: 646751
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۲ ۲۱:۲۰:۰۰

روزنامه دنیای اقتصاد به بررسی فرق بین ایران و ترکیه پرداخته است.

به گزارش دنیای اقتصاد، تغییرات بزرگی که اقتصاد ترکیه در طی ۴۰سال اخیر کرده آن قدر زیاد بوده که این کشور را جزو گروه۲۰ قرار داده است. تحقیقات و بررسی‌های من نشان می‌دهد که این تغییرات فقط و فقط حاصل تعویض دو ریل بوده: ریل اول این بود که نخبگان ترکیه متوجه شدند که باید از حکومت‌های کودتاگرایانه که اقتصاد و سیاست کشور را نابود کرده و آن را به گروگان گرفته بودند، دست بردارند و مردم را در سرنوشت خودشان شریک گردانند و ریل دوم هم این است که تعامل با جهان خارج داشته باشند.

این روزنامه افزوده است:‌ دولت‌های ۳۰سال اخیر ترکیه این را فهمیده‌اند که هیچ دوست دائمی وجود ندارد و هیچ دشمن دائمی هم وجود ندارد. این سیاست باعث شده است که تولید ناخالص ترکیه به بیش از ۸۷۰ میلیارد دلار برسد - دو برابر ایران - و درآمد ارزی آن فقط از محل جهانگردی حدود ۱.۵برابر درآمد نفتی ایران باشد. نظام حکمرانی ترکیه به این نتیجه مهم رسیده است که «بهترین سیاست این است که باید واقع‌گرا بود».

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها