کد خبر: 646632
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۱ ۲۱:۲۰:۰۲
| |

زمینه‌چینی افزایش قیمت بنزین؛ صدای اقتصادی دولت روشن، رسا و مفهوم نیست

روزنامه هم میهن نوشت: مسئله مهمتر افزایش قیمت بنزین است که مقام سازمان برنامه آن را منوط به توافق سران قوا کرده است. این به معنای زمینه‌چینی برای افزایش قیمت سوخت و انرژی است. مسئله مردم این نیست که چه کسانی آن را افزایش می‌دهند، اصل افزایش، مسئله است.

زمینه‌چینی افزایش قیمت بنزین؛ صدای اقتصادی دولت روشن، رسا و مفهوم نیست
کد خبر: 646632
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۱ ۲۱:۲۰:۰۲

روزنامه هم میهن از زمینه‌چینی مسئولان برای افزایش قیمت بنزین خبر داده است. 

به گزارش هم میهن، صدای اقتصادی دولت روشن و رسا و مفهوم نیست. هر روز و هر کدام چیزی می‌گویند و مهمتر اینکه از چیزهای گفته‌شده، خط‌مشی مفید و مؤثر اقتصادی که حلال مشکلات باشد، درنمی‌آید. مسئله مهمتر افزایش قیمت بنزین است که مقام سازمان برنامه آن را منوط به توافق سران قوا کرده است.  این به معنای زمینه‌چینی برای افزایش قیمت سوخت و انرژی است. مسئله مردم این نیست که چه کسانی آن را افزایش می‌دهند، اصل افزایش، مسئله است، همه اینها در کنار وجود افزایش 20درصدی حقوق و دستمزد حکایت از سالی بسیار سخت برای طبقات پایین جامعه می‌کند.

این روزنامه افزوده است: نکته دیگر سخن وی در اولویت نبودن واردات خودروست. قطعاً اگر قدری به کیفیت خودروهای داخلی اضافه و از قیمت وحشتناک آنها که بسیار بالاست کاسته شود، می‌توان سیاست کنونی را تحمل کرد، ولی در جامعه‌ای که 7/3میلیارد دلار برای واردات چای پرداخت شده، چرا نمی‌توانند کاری کنند که وضعیت خودرو از این شرایط نابسامان و خجالت‌آور خارج شود؟ آیا آن زمان که چنان ارزی را برای چای پرداختند، متوجه نبودند که چای تا این اندازه در اولویت نیست که 7/3میلیارد دلار را به خود اختصاص دهد؟ مسئله خودرو در اولویت بودن یا نبودن نیست. مسئله اصلی آن وجود رانت‌های فراوان در سیاست کنونی فروش خودرو و سرپا نگه داشتن کارخانجات عملاً ورشکسته خودروسازی است. مسئله مهمتر فقدان سیاست روشن در موضوع خودرو است که هر روز چیزی را می‌گویند و تمام توجه و توان خود را صرف سیاست‌های متناقض می‌کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها