کد خبر: 645957
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۵ ۲۱:۵۰:۰۰
| |

تولید نفت ایران به ۳.۳ میلیون بشکه در روز رسید

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: تولید نفت ایران به ۳.۳میلیون بشکه در روز رسید. از این جهت به نقطه‌ای رسیده‌ایم که بازار ‌متقاضی دارد و مانع اول را پشت‌سر گذاشته‌ایم.

تولید نفت ایران به ۳.۳ میلیون بشکه در روز رسید
کد خبر: 645957
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۵ ۲۱:۵۰:۰۰

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور در دیدار با امام جمعه اصفهان به برخی از اقدامات توسعه‌ای دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: در دولت و کلان کشور، اتفاقات خوب زیادی در حال انجام است و مقدار آن زیاد بوده به‌طوری که حتی فرصت اطلاع‌رسانی آن نمی‌شود.

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ضعف رسانه‌ای دولت در اطلاع‌رسانی اقدامات انجام‌شده، گفت: رهبر انقلاب در بیانات خود 4 مرتبه درباره رسانه به دولت تذکر دادند و این نقطه‌ضعف در کارنامه ما وجود دارد که کارهای انجام‌شده به‌خوبی گفته نمی‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور همچنین راجع به تغییرات صنعت نفت نیز ابراز کرد: در حوزه نفت نیز اتفاقات خوبی افتاده است و بیش از 3.3 میلیون بشکه در روز تولید می‌شود که 8.1 میلیون آن به مصرف داخلی می‌رسد و بقیه صادر می‌شود از این جهت به نقطه‌ای رسیده‌ایم که بازار دیگر متقاضی دارد به این معنا که مانع اول را پشت‌سر گذاشته‌ایم.

وی اضافه کرد: با همه مشکلاتی که در بخش مسکن داشتیم، در زمان حاضر احداث یک میلیون و 950 هزار واحد مسکونی شروع شده است و در مجموع در کشور برای بیش از 4 میلیون مسکن، زمین آماده شده است و نزدیک به 6 ماه است که نرخ تورم مسکن رو به نزول بوده و ماه گذشته این نرخ به منفی 2.2 درصد رسید که اتفاق خوبی است.

منصوری هم‌چنین درباره توسعه و افزایش تولید برق در کشور گفت: در زمان حاضر حدود 70 هزار مگاوات در کشور برق تولید می‌شود که نزدیک به 8 هزار مگاوات آن در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده است و طی دو روز اخیز نیز تفاهم‌نامه تولید 4 هزار مگاوات از نیروگاه انرژی‌های تجدیدپذیر منعقد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل اصفهان به‌خصوص مسئله آب پرداخت و افزود: در خصوص اصفهان، مواردی مربوط به مصوبات سفر بوده است، در حوزه عمرانی تاکنون 5 هزار میلیارد تومان تأمین اعتبار کرده‌ایم و البته قدری از برنامه عقب هستیم که بخشی به شرایط اقتصادی سال جاری بازمی‌گردد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها