کد خبر: 645650
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۳ ۲۲:۲۰:۰۵
| |

روزنامه ایران تاریخ را تحریف کرد؛ در دولت روحانی بازار خودرو ملتهب شد، دولت رئیسی بازار را آرام کرد!

روزنامه ایران نوشت: در دولت گذشته بازار خودرو به شدت دچار به هم ریختگی شد و قیمت‌ها سیر صعودی به خود گرفت، این فرایند باعث شد خودرو مجدداً در قالب ‌کالای سرمایه‌ای قرار گیرد و مردم با هدف کسب سود سراغ خرید و فروش خودرو بروند. این امر تا ماه‌های ابتدایی فعالیت دولت سیزدهم ادامه داشت و از اواخر آبان ماه سال 1400 تا حدودی بازار خودرو آرام شد.

روزنامه ایران تاریخ را تحریف کرد؛ در دولت روحانی بازار خودرو ملتهب شد، دولت رئیسی بازار را آرام کرد!
کد خبر: 645650
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۳ ۲۲:۲۰:۰۵

در حالی که سال گذشته بازار خودرو ملتهب بود و قیمت خودروها نجومی شد، روزنامه ایران مدعی شده در دولت حسن روحانی بازار خودرو دچار بهم‌ریختگی شد و دولت رئیسی به این بازار سروسامان داد!

به گزارش ایران، در دولت گذشته بازار خودرو به شدت دچار به هم ریختگی شد و قیمت‌ها سیر صعودی به خود گرفت، این فرایند باعث شد خودرو مجدداً در قالب ‌کالای سرمایه‌ای قرار گیرد و مردم با هدف کسب سود سراغ خرید و فروش خودرو بروند. این امر در بازار خودرو، تقاضای کاذب ایجاد کرد و از آنجا که خودروسازان نمی‌توانستند تولید و تقاضا را برابر کنند، ‌بر قیمت‌ها در بازار افزوده شد و به‌صورت باور نکردنی قیمت انواع خودروهای داخلی به بیش از 100 میلیون تومان افزایش یافت و با سرعت بسیار بالا از 200 میلیون تومان هم عبور کرد. این روند سبب شد که روز به روز به صف خریداران خودرو افزوده شود و خودروسازان هم به جهت عدم توانایی در پاسخگویی، کنترل بازار خودرو را از دست دادند.

این روزنامه افزوده است: این امر تا ماه‌های ابتدایی فعالیت دولت سیزدهم ادامه داشت و از اواخر آبان ماه سال 1400 تا حدودی بازار خودرو آرام شد. از همین رو سیدرضا فاطمی امین، وزیر سابق صنعت، ‌معدن و تجارت برای آنکه بازار خودرو در مدار درست قرار گیرد، راهکارهای کارشناسی را پذیرفت و در نهایت قرار شد به جای قرعه‌کشی، ‌سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ایجاد شود. در این سامانه تمام متقاضیان (در فواصل زمانی) صاحب خودرو می‌شدند و خودروساز هم می‌دانست که برای ماه‌های آتی خود باید چه روالی را طی کند. اما می‌توان گفت که موفقیت این سامانه از خردادماه سال‌جاری، نمایان شد. بازار خودرو تا حد زیادی آرام شد و مردم دیگر مانند گذشته عطش خرید ندارند. البته در این میان بارها سفته‌بازان تلاش کردند که بازار خودرو به هم بریزد و قیمت‌ها دوباره افزایشی شود. در مقاطعی هم قیمت خودرو 4 تا 10 میلیون تومان گران شد اما دوباره قیمت‌ها به ثبات نسبی رسیده است. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها