کد خبر: 644928
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۷ ۱۵:۱۵:۱۵
| |

وزیر صنعت خبر داد:

هدفگذاری تجارت ۳.۵ میلیاردی با عمان

وزیر صنعت، معدن و تجارت از هدف‌گذاری ۳.۵ میلیاردی در سال برای تجارت با عمان خبر داد.

هدفگذاری تجارت  ۳.۵ میلیاردی با عمان
کد خبر: 644928
|
۱۴۰۲/۰۹/۲۷ ۱۵:۱۵:۱۵

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به پیگیری برقراری تجارت ترجیحی بین ایران و عمان گفت: هدف‌گذاری ما برای تجارت با عمان در گام اول ۳.۵ میلیارد در سال است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد به سادگی می‌توانیم این رقم را به ۵ میلیارد دلار برسانیم.

به گزارش وزارت صمت، عباس علی‌آبادی افزود: اهداف وزارت صمت تسهیل تجارت برای بازرگانان است و یکی از این راهکارها کاهش تعرفه‌های تجاری است. تعرفه‌های تجارت ترجیحی کمی از تجارت آزاد بالاتر و محدودتر هستند، اما اثربخشی مناسبی بر میزان تجارت دارند.

وی افزود: با توجه به عضویت عمان در شورای همکاری خلیج فارس (GCC) ما می‌توانیم تفاهم‌نامه تجارت ترجیحی داشته باشیم و فهرستی از کالاها شامل نرخ‌های پایین‌تر باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در ادامه تاکید کرد: این مساله می‌تواند منفعت بازرگانان را افزایش داده و در نهایت منجر به افزایش میزان تجارت دو کشور شود.

وی اضافه کرد: هدف تجارت با عمان برای قدم اول ۳.۵ میلیارد دلار در سال است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد به سادگی می‌توانیم این رقم را به ۵ میلیارد دلار برسانیم. برآوردهای ما نشان می‌دهد برای سال آینده این رقم دست یافتنی خواهد بود.

علی‌آبادی گفت: از بازرگانان و تجار کشور می‌خواهیم از ظرفیت کشورهایی مثل عمان، با توجه به روابط خوب دیپلماتیک، استفاده کنند تا به توسعه تجارت و در نهایت بهبود وضعیت اشتغال و معیشت مردم منجر شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها