کد خبر: 642513
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۷ ۲۱:۰۰:۰۰
| |

بانک‌ها تنها برندگان واردات خودرو؛‌ بانک‌ها ماهیانه چقدر از پول بلوکه‌شده برای واردات خودروهای خارجی سود می‌برند؟

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: نه مصرف‌کننده و نه وارد‌کننده و نه حتی واسطه‌گران را نمی‌توانیم در لیست برندگان تدارکات دولتی برای ورود خارجی‌ها قرار دهیم. حالا نگاهی به بانک‌ها می‌اندازیم که در ظاهر چندان در واردات خودرو دخیل نبودند، اما می‌توانیم آنها را در لیست تنها برندگان ورود خارجی‌ها قرار دهیم.

بانک‌ها تنها برندگان واردات خودرو؛‌ بانک‌ها ماهیانه چقدر از پول بلوکه‌شده برای واردات خودروهای خارجی سود می‌برند؟
کد خبر: 642513
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۷ ۲۱:۰۰:۰۰

روزنامه دنیای‌اقتصاد در گزارشی برندگان و بازندگان واردات خودرو را مشخص کرده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، بخش‌های مهم این گزارش را در ادامه می‌خوانید:

 

  •  بعد از گذشت حدود هشت ماه از ثبت نام ۳۴ هزار متقاضی خودروی وارداتی ، تنها هزار نفر موفق به دریافت خودروی مورد نظر خود شدند.در این بین سوالی که مطرح می شود این است که برندگان و بازندگان واردات چه دسته و گروهی هستند؛ وارد کنندگان ، متقاضیان ، دست اندرکاران بازار یا بانک ها؟آنچه مشخص است به دلیل عرضه قطره‌چکانی خودروها، تنها یک برنده وجود دارد.
  • مصرف‌کنندگان خودروهای خارجی یا متقاضیان را باید در لیست بازندگان واردات خودرو قرار دهیم؛ چرا که چند ماه است سرمایه آنها در بانک‌ها حبس بوده و خبری از تحویل خودرو به این دسته از خریداران نیست.
  • نه مصرف‌کننده و نه وارد‌کننده و نه حتی واسطه‌گران را نمی‌توانیم در لیست برندگان تدارکات دولتی برای ورود خارجی‌ها قرار دهیم. حالا نگاهی به بانک‌ها می‌اندازیم که در ظاهر چندان در واردات خودرو دخیل نبودند، اما می‌توانیم آنها را در لیست تنها برندگان ورود خارجی‌ها قرار دهیم.
  •  اکنون تنها ۱۱۰۸دستگاه خودرو به دست ثبت‌نام‌کنندگان رسیده و ۳۳‌هزار ثبت‌نام‌کننده دیگر بلاتکلیف مانده‌اند. به این ترتیب این‌طور می‌توان گفت که در حال حاضر با بلاتکلیفی این تعداد متقاضیان حدود ۱۷‌هزار میلیارد تومان پول در بانک مانده که سود بانکی آن هر ماه ۳۲۰میلیارد تومان می‌شود. بنابراین می‌توان گفت از بین لیست ارائه‌شده در مورد ذی‌نفعان و متضرران آزادسازی واردات خودرو، هم‌اکنون بانک‌ها تنها ذی‌نفعان ورود خارجی‌ها هستند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها