کد خبر: 641167
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۶ ۱۳:۱۳:۲۹
| |

قیمت طلا و سکه؛ امروز 26 آبان/ منتظر تخلیه حباب سکه باشیم؟

همزمان با ثبات در بازار ارز، قیمت طلا و سکه هم ثابت ماند و بازار فلزات زرد هم فعلا راکد است.

قیمت طلا و سکه؛ امروز 26 آبان/  منتظر تخلیه حباب سکه باشیم؟
کد خبر: 641167
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۶ ۱۳:۱۳:۲۹

 همزمان با ثبات در بازار ارز، قیمت طلا و سکه هم ثابت ماند و بازار فلزات زرد هم فعلا راکد است.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا امروز ۲۶ آبان ۱۴۰۲ به دو میلیون و ۴۲۴هزار تومان رسید. قیمت سکه امامی ۲۸ میلیون و ۹۵۵ هزار تومان بود و قیمت سکه بهار آزادی هم با کمی کاهش به ۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسید.

ربع سکه با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله‌ شد و قیمت ربع سکه هم ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود.

روند بازار طلا و سکه در روزهای آتی چشم به بازار ارز دوخته است تا بر اساس آن حرکت کند. اگرچه در ماه های گذشته قیمت طلا کمتر تحت تاثیر دلار قرار گرفته و قیمت سکه بیشتر از نوسانات دلار تاثیر پذیرفته است.

 قیمت سکه نسبت به قیمت طلا تغییرات قابل توجه‌تری را پشت سر گذاشته به گونه‌ای که سکه امامی چندین بار رفت و برگشت را بین دو کانال 28 و 29 میلیون تومانی تجربه کرده است. در عین حال، قیمت دلار نیز نوسان محدودی بین کانال 50 و 51 هزار تومانی داشت. انس اما بعد از چندین روز که روندی نزولی را پشت سر گذاشت، اندکی افزایشی شد.

علی صادقین کارشناس اقتصادی نیز با اشاره به روند کاهشی قیمت طلای جهانی به تجارت‌نیوز گفت: «قیمت طلا و سکه همگرایی بالایی با دلار دارد. با توجه به انتظار بازار برای گذر از تنش منطقه، بازار فلز زرد با قیمت دلار همراه شده و از تورم خط می‌گیرد.»

وی با اشاره به تاثیر ۷۰ درصدی قیمت دلار بر بازار طلا و سکه گفت:«قیمت طلا و سکه تنها ۳۰ درصد، تحت تاثیر بازار اونس جهانی قرار دارد و این فراز و فرودهای دلار است که موجب تغییر کانال قیمت سکه شده است. در حال حاضر بازار فلز زرد به مسیر اصلی خود برگشته و تاثیر اخبار خنثی شده است. بنابراین انتظار افزایش یا کاهش شدید و معناداری در بازار وجود ندارد.»

عبداله مشکانی، کارشناس اقتصادی هم به حباب بالای سکه در بازار اشاره کرد و گفت: «قیمت‌‌ها در این بازار با قیمت دلار بالاتر معامله می‌شد و حباب سکه به شدت در بازار بزرگ بود.»

وی با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته ربع سکه با دلار ۱۵۰ هزار تومانی هم معامله شد، خاطرنشان کرد: «سکه امامی با دلار ۹۰ هزار تومانی نیز معامله شد. بنابراین علت اصلی ریزش بیشتر قیمت سکه، حبابی است که تخلیه می‌شود. بخشی با قیمت دلار پایین می‌آید و بخشی نیز تخلیه حباب است.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها