کد خبر: 635501
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۸ ۱۵:۲۰:۰۰
| |

واکنش روزنامه دولت به افزایش قیمت دلار؛ کار دلالان و معاندان است!

روزنامه ایران نوشت: در حالی که صرافی‌ها و مراکز رسمی عرضه‌کننده ارز، هر دلار امریکا را در کانال 41 هزار تومان می‌فروشند، برخی دلالان و معاندان ایران با فضاسازی به دنبال آن هستند که قیمت دلار را بیش از 52 هزار تومان نشان دهند.

واکنش روزنامه دولت به افزایش قیمت دلار؛ کار دلالان و معاندان است!
کد خبر: 635501
|
۱۴۰۲/۰۷/۱۸ ۱۵:۲۰:۰۰

روزنامه دولت به افزایش قیمت دلار در بازار واکنش نشان داد و آن را اقدام «ضدامنیت اقتصادی» دلالان دانست.

به گزارش ایران، همزمان با وقوع برخی تنش‌ها در حوزه منطقه و بین‌الملل، نرخ دلار در بازار غیررسمی بر خلاف روند با ثبات 6 ماهه نخست سال‌جاری نوساناتی را تجربه کرد که به نظر می‌رسد با توجه به حجم بالای اخبار مثبت در بخش‌های بنیادی اقتصاد همچون آزادسازی منابع مسدود شده ارزی ایران در کشورهای مختلف همچون کره‌جنوبی، لوکزامبورگ و عراق، روند نزولی نرخ تورم و نرخ رشد نقدینگی و ادامه روند مثبت رشد اقتصادی، هیچگونه پیش‌بینی ناظر بر جهش یا افزایش قابل توجه نرخ ارز مطرح نمی‌شود و پشت پرده دامن زدن به نوسانات این روزهای بازار ارز، سفته‌بازان و دلالانی هستند که در نیمه نخست امسال به واسطه ثبات نرخ ارز نتوانستند عایدی از این بازار کسب کنند و اکنون به واسطه اخبار سیاسی و تنش میان مجاهدین جنبش حماس و نیروهای اشغالگر در فلسطین اشغالی شرایطی فراهم آمده، دلالان و سوداگران بازار ارز بهانه‌ای برای ایجاد التهاب در بازار ارز پیدا و زیان‌های گذشته خود را در این مقطع کنونی جبران کنند.

این روزنامه افزوده است: در حالی که صرافی‌ها و مراکز رسمی عرضه‌کننده ارز، هر دلار امریکا را در کانال 41 هزار تومان می‌فروشند، برخی دلالان و معاندان ایران با فضاسازی به دنبال آن هستند که قیمت دلار را بیش از 52 هزار تومان نشان دهند. این در حالی است که هیچ دلیل اقتصادی‌ برای این قیمت‌ها وجود ندارد و اساساً این نرخ‌ها دروغین است. روز گذشته در ادامه اقدامات ضد امنیت اقتصادی کانال‌های اعلام لحظه‌ای قیمت دلار شروع به پمپاژ قیمت‌های بیش از 53 هزار تومان کردند. این کانال‌ها و برخی افراد سفته‌باز و سوداگر همچون بهنام صمدی به دنبال آن بودند که نشان دهند قیمت دلار از 53 هزار تومان نیز عبور کرده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها