کد خبر: 625650
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۱ ۱۱:۲۰:۵۵
| |

چرا دلار کانال ۵۰ هزار تومان را رد کرد؟؛ تعطیلات ۳ روزه یا انحلال کانون صرافان

قیمت دلار دیروز یک کانال افزایش یافت و وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد. این در شرایطی است که مدت‌ها بود که دلار در میان کانال‌های ۴۸ و ۴۹ هزار تومان در گردش بود.

چرا دلار کانال ۵۰ هزار تومان را رد کرد؟؛ تعطیلات ۳ روزه یا انحلال کانون صرافان
کد خبر: 625650
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۱ ۱۱:۲۰:۵۵

به نظر می‌رسد تعطیلی سه روزه کشور و انحلال کانون صرافان، در افزایش قیمت ارز در بازار بی‌تاثیر نبوده است.

به گزارش خبرآنلاین، قیمت دلار دیروز در بازار تهران یک کانال پرید و وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد. این در شرایطی است که مدت‌ها بود که دلار در میان کانال‌های ۴۸ و ۴۹ هزار تومان در گردش بود، اما به نظر می‌رسد اطلاعیه دیروز صبح بانک مرکزی انحلال کانون صرافان، در نوسان قیمت دلار بی‌تاثیر نبوده است.

کامران سلطانی‌زاده، دبیرکل کانون صرافان درباره علت افزایش قیمت ارز در بازار، گفته است: وقتی کشور ۳ روز تعطیل شده قیمت ارز بالا می‌رود. ضمن اینکه خبر انحلال کانون صرافان هم در افزایش قیمت‌ها در بازار ارز موثر بوده و باعث رشد قیمت دلار شده است.

او با تاکید بر اینکه کانون صرافان هیچ نقشی در افزایش قیمت ها نداشته، به‌ تسنیم تصریح کرده است: ما همیشه در جهت کاهش قیمت‌ها تلاش کرده‌ایم.

آن‌طور که در خبرها آمده، بانک مرکزی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده که «به دلیل تخلفات و انحراف از اهداف، موضوع و وظایف و اختیارات کانون صرافان ایرانیان، موافقت‌نامه تاسیس این کانون صادره توسط بانک مرکزی، ابطال و انحلال کانون مذکور در دستور کار قرار گرفت.»

طبق ادعای معامله گران قیمت دلار دیروز وارد کانال ۵۰هزار تومان شد و به ۵۰هزار و ۷۰ تومان رسید.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها