کد خبر: 634228
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۹ ۱۸:۳۵:۰۳
| |

حسین دهقان به رئیسی قول داد مکران مثل شانگهای شود

حسین دهقان دبیر شورای توسعه سواحل مکران با اشاره به لزوم افزایش جمعیت در منطقه مکران گفت: به رئیس‌جمهور گفتم که مکران قرار است به دوبی و شانگهای تبدیل شود.

حسین دهقان به رئیسی قول داد مکران مثل شانگهای شود
کد خبر: 634228
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۹ ۱۸:۳۵:۰۳

دبیر شورای توسعه سواحل مکران از بررسی جزییات اساسنامه سازمان توسعه مکران در هیات دولت خبر داد.

به گزارش ایرنا، حسین دهقان گفت: رئیس‌جمهور از من پرسید قرار است این منطقه به چه چیز تبدیل شود؟ گفتم که مکران قرار است به دوبی و شانگهای تبدیل شود.

نماینده رئیس جمهور و دبیر شورای توسعه مکران اضافه کرد: اساسنامه این سازمان مورد تصویب دولت قرار گرفته است و با قید دو فوریت تقدیم مجلس شد که یک فوریت آن تصویب شد. مجلس کاملا عقلانی خواست که در فرصت مناسب موارد آن را مورد بررسی قرار دهد که ما هم مخالفتی نکردیم.

وی افزود: رئیس جمهور از من پرسید قرار است این منطقه به چه چیز تبدیل شود؟ گفتم که مکران قرار است به دوبی و شانگهای تبدیل شود.

نماینده ویژه رئیس جمهور ادامه داد: در دنیا، تمام شهرهای پرجمعیت کنار دریا قرار دارند. اما جمعیت این منطقه تنها ۷۰۰ هزار نفر است. اگر بخواهیم اداره این منطقه را در راستای اداره سایر مناطق کشور ببینیم، هیچ اتفاقی در مکران نخواهد افتاد.

دهقان با تاکید بر اهمیت محیط زیست منطقه، به لزوم تصویب و تفویظ اختیار به سازمان توسعه مکران اشاره کرد و گفت: هیچ مجوزی را ندیدم که زیر ۸ ماه صادر شود. هر فردی بخواهد کار کند به سختی مجوز می‌گیرد. بنابراین لازم است تصویب نهایی این کار را تسریع و تسهیل کنیم.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورا، بخش عمده‌ای از کار، مثل زیرساخت‌ها، توسط دولت سرمایه‌گذاری می‌شود. اما این تمایل وجود دارد که احداث راه‌آهن و هر نوع تولیدی توسط بخش خصوصی انجام شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها