کد خبر: 631337
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۸ ۲۰:۵۰:۰۰
| |

روزنامه دنیای اقتصاد مطرح کرد:

گلایه از سیاست دوگانه در واردات خودرو/ فرش قرمز برای ورود خودروهای دست‌دوم و مانع‌تراشی برای ورود خودروهای روز دنیا؟

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: به نظر می‌رسد که سخت‌گیری سازمان ملی استاندارد برای ورود خودروهای روز دنیا کمی فانتزی بوده؛ چرا که برای دست‌دوم‌ها شرایط به میزانی سهل و آسان شده که تعجب واردکنندگان را نیز برانگیخته است.

گلایه از سیاست دوگانه در واردات خودرو/ فرش قرمز برای ورود خودروهای دست‌دوم و مانع‌تراشی برای ورود خودروهای روز دنیا؟
کد خبر: 631337
|
۱۴۰۲/۰۶/۱۸ ۲۰:۵۰:۰۰

روزنامه دنیای اقتصاد از سیاست یک‌ بام و دو هوا در واردات خودرو گلایه کرده و سخت‌گیری سازمان استاندارد برای ورود خودروهای روز دنیا را فانتزی دانسته است.

به گزارش دنیای اقتصاد، سازمان ملی استاندارد در شرایطی به سرعت‌گیری واردات خودروهای صفر به کشور متهم است که حالا در ورود خودروهای خارجی دست دوم مماشات به خرج داده و از شرایط سخت‌گیرانه در ورود این نوع خودروها عقب‌نشینی کرده است. سیاست یک بام و دوهوای نهادهای صدور مجوز در ورود خودرو این پرسش را مطرح می‌کند که چرا استاندارد در واردات خودروهای صفر که محصولات روز دنیا هستند، به سختی مجوز ترخیص می‌دهد حال آنکه برای ورود کارکرده‌ها آن هم پیش از مصوبه دولت، عملا معافیت صادر می‌کند.

این روزنامه نوشته است: پیش از این برخی از فعالان بازار این شبهه را مطرح کرده بودند که وقتی استاندارد خودروهای صفر که بیشتر محصولات روز دنیا هستند، توسط سازمان ملی استاندارد زیر سوال می‌رود و این نهاد به مانع اصلی ورود خارجی‌های نو به کشور تبدیل می‌شود، واردکنندگان خودروهای دست‌دوم با چه مکانیزمی مجوز سازمان ملی استاندارد و دیگر نهادهای ناظر را اخذ خواهند کرد؟ با این شرایط به نظر می‌رسد که سخت‌گیری سازمان ملی استاندارد برای ورود خودروهای روز دنیا کمی فانتزی بوده؛ چرا که برای دست‌دوم‌ها شرایط به میزانی سهل و آسان شده که تعجب واردکنندگان را نیز برانگیخته است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها