کد خبر: 626761
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۸ ۱۰:۳۳:۴۴
| |

مراجعه به دندانپزشک هم لاکچری شد؛ هزینه ۱۰۰ میلیونی برای بازسازی دندان خراب!

چه کسی جرأت دارد به فکر بازسازی دندان‌های خراب خود باشد، مگر اینکه جیب پُر پولی داشته باشد.

مراجعه به دندانپزشک هم لاکچری شد؛ هزینه ۱۰۰ میلیونی برای بازسازی دندان خراب!
کد خبر: 626761
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۸ ۱۰:۳۳:۴۴

بررسی‌ها و گزارش‌های جامعه دندانپزشکی کشور نشان می‌دهد که در شرایط کنونی، بیش از ۹۰ درصد از هزینه‌های دندانپزشکی از جیب مردم پرداخت می‌شود و بیمه‌های پایه، آن طور که باید و شاید، در این حوزه خوب عمل نکرده‌اند.

به گزارش مهر، با نگاهی به نرخ خدمات دندانپزشکی در مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی، متوجه هزینه‌های سنگین دندانپزشکی می‌شویم. به طور نمونه، معمولی‌ترین خدمت دندانپزشکی، عصب کشی است که حداقل هزینه یک واحد عصب کشی دندان، بین ۳.۵ تا ۴ میلیون تومان آب می‌خورد. ناگفته نماند که این هزینه در برخی کلینیک‌های دندانپزشکی، تا ۲ برابر هم بالا می‌رود.

از سوی دیگر، هزینه یک واحد ایمپلنت دندان از ۷ میلیون آغاز شده و تا ۱۵ میلیون هم ادامه پیدا می‌کند.

این تفاوت نرخ‌ها، با توجه به نوع جنس، کیفیت و البته، محل جغرافیایی کلینیک‌ها، بالا و پایین می‌شود.

گران بودن هزینه‌های دندانپزشکی، باعث شده تا میل و رغبت برای بازسازی دندان‌های خراب، در بین اقشار کم درآمد جامعه کم رنگ شود. زیرا، هزینه‌های سنگین زندگی، آنها را مجاب می‌کند با دهان بدون دندان یا دندان‌های خراب، زندگی کنند و هزینه‌های دندانپزشکی را به زخم زندگی بزنند.

همین موضوع، باعث کاهش مراجعات به کلینیک‌های دندانپزشکی شده و در نتیجه شاهد روی آوردن مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی به ارائه خدمات قسطی و چکی هستیم.

این روزها، با انواع تبلیغات دندانپزشکی مواجه هستیم که به دنبال جذب مشتری برای مطب‌ها و کلینیک‌های دندانپزشکی هستند. زیرا، هزینه بازسازی دندان‌های خراب و پوسیده برای افراد بزرگسال و سالمند، بسته به نوع خدمتی که می‌خواهند دریافت کنند؛ بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان آب می‌خورد.

حالا چه کسی جرأت دارد به فکر بازسازی دندان‌های خراب خود باشد، مگر اینکه جیب پُر پولی داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها