کد خبر: 522619
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۴ ۱۳:۲۷:۰۰
| |

بلیچینگ دندان چگونه انجام می‌شود؟

بلیچینگ دندان دارای انواع مختلفی است و اگر می خواهید بدانید که بلیچینگ دندان چگونه انجام می شود با ما در ادامه همراه باشید.

بلیچینگ دندان چگونه انجام می‌شود؟
کد خبر: 522619
|
۱۴۰۰/۰۸/۲۴ ۱۳:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| داشتن لبخند با دندان هایی سفید و بدون لک ، یکی از معیار های زیبایی چهره می باشد. بلیچینگ دندان به عنوان بهترین درمان برای سفید کردن دندان شناخته می شود. بلیچینگ دندان دارای انواع مختلفی است و اگر می خواهید بدانید که بلیچینگ دندان چگونه انجام می شود با ما در ادامه همراه باشید.

بلیچینگ دندان چگونه انجام می‌شود؟

بلیچینگ دندان دارای دو نوع است که هر کدام از آن ها دارای هزینه بلیچینگ و مراحل مخصوص به خود می باشند:

- بلیچینگ دندان در خانه ( بلیچینگ هوم )

- بلیچینگ دندان در مطب ( بلیچینگ آفیس )

در انجام بلیچینگ دندان از ماده هیدروژن پراکساید استفاده می شود. هیدروژن پراکساید یک اکسید کننده بسیار قوی می باشد که غلظت این مواد برای بلیچینگ هوم و آفیس متفاوت می باشد. این ماده بی رنگ و بی بو می باشد و بسیار سوزاننده می باشد و بهتر از در محیط بسته استفاده شود و در دمای بالا امکان اشتعال دارد.

نکته: بلیچینگ های دندانی بر روی دندان های پر شده و روکش ، تاثیر گذار نخواهد بود.

بلیچینگ دندان در خانه چگونه انجام میشود؟

مراحل بلیچینگ دندان در خانه (home bleaching) به این صورت است که ابتدا باید به پیش دندانپزشک مراجعه کنید و مشاوره های لازم خدمت شما اعلام می شود. سپس دندان های شما پالیش می شوند و قالب هایی از دندان های شما گرفته می شود.

بلیچینگ دندان در خانه چگونه انجام می‌شود

پس از انجام قالب گیری ، تری های سفارشی فک شما ساخته می شود و به همراه مواد بلیچینگ مخصوص بلیچینگ هوم خدمت شما ارائه می شود. همچنین طرز استفاده بلیچینگ هوم خدمت شما توسط پزشک توضیح داده می شود که ما ادامه کلیت مراحل انجام بلیچینگ دندان در خانه می پردازیم.

ابتدا قبل از استفاده از تری های بلیچینگ هوم ابتدا باید از مسواک و نخ دندان استفاده کنید تا دندان های شما اماده ی انجام بلیچینگ دندان بشوند. سپس در بخش تری ها باید به اندازه یک قطره ماده بلیچینگ بریزید.

تری ها باید به مدت حدود 2 ساعت بر روی دندان های شما قرار بگیرند و اگر ماده بلیچینگ از تری ها به بیرون زد ، آن ها را با یک دستمال پاک کنید. پس از برداشتن تری ها دوباره مسواک بزنید تا مواد باقی مانده بر روی دندان های شما پاک شوند.

مراحل انجام بلیچینگ دندان در مطب

در اولین مرحله بلیچینگ در مطب (office bleaching ) باید پیش یک دندانپزشک مراجعه کنید تا وضعیت دندان های شما بررسی شود و دکتر برای انجام بهترین درمان برای شما مشاوره دهد. ابتدا برای انجام بلیچینگ دندان در مطب ، دندانپزشک محافظی بر روی لثه های شما قرار داده می شود تا مواد بلیچینگ به دندان ها شما آسیبی وارد نکنند.

03

سپس مواد بلیچینگ بر روی دندان های شما گذاشته می شود و به کمک اشعه به تسریع روند سفید سازی دندان می پردازند. مواد بلیچینگ بسته به وضعیت دندان های شما به مدت حدودا یک ساعت بر روی دندان های شما باقی می ماند و شاید این درمان نیاز به چند بار تکرار داشته باشد.

کدام نوع بلیچینگ بهتر است ؟ بلیچینگ هوم یا آفیس؟

به طور کلی بلیچینگ دندان در مطب انجام میشود دارای درصد سفید کنندگی بالاتری می باشد زیرا غلظت مواد بلیچینگی که در مطب استفاده می شود ، بیشتر از بلیچینگ دندان در خانه است اما بلیچینگ دندان در خانه به علت اینکه استفاده مداوم تری به نسبت بلیچینگ در مطب دارد، دارای ماندگاری بیشتری است.

به برخی از افراد که خواهان سفیدی بیشتری دندان خود هستند، پیشنهاد می شود که بلیچینگ هوم و آفیس را در کنار هم با مشورت پزشک انجام دهند که دارای سفیدی و ماندگاری بیشتری هستند.

بلیچینگ دندان برای چه کسانی مناسب است؟

در مرحله اول انجام بلیچینگ دندان همانطور که گفته شد ، ابتدا باید به پیش دندانپزشک مراجعه کنید تا وضعیت دندان و لثه شما را بررسی کند تا مشخص شود که شما برای درمان بلیچینگ دندان مناسب هستید یا خیر؟

اما به طور کلی افرادی که دارای حساسیت لثه و دندان بالا به مواد شیمیایی و پراکساید هستند ، نمی توانند از بلیچینگ دندان استفاده کنند و ممکن است سبب ایجاد عوارضی در دندان و لثه آن ها بشود.

افرادی که دارای دندان هایی با شفافیت بالا هستند ، بیشتر در معرض ایجاد حساسیت هستند و ممکن است سلامت دندان های آن ها تهدید بشود.

بلیچینگ دندان چه قدر دوام دارد؟

دوام بلیچینگ دندان به طور مستقیم به عادت های غذایی شما و میزان مراقبت از دهان و دندان شما بستگی دارد. مهم ترین عامل تغییر رنگ دندان ها ، استفاده مواد غذایی رنگدانه دار می باشد که شامل چای ، قهوه ، نوشابه ، قطره آهن ، شات توت ، گیلاس ، آلبالو ، ابنبات و سس گوجه فرنگی می باشد. همچنین مصرف دخانیات نیز به طور مستقیم بر روی رنگ دندان ها تاثیر می گذارد.

دوام بلیچینگ دندان به طور مستقیم با موارد گفته شده در بالا در ارتباط است اما به طور کلی دوام بلیچینگ دندان در حدود 4 ماه الی 2 سال است.

البته شایان ذکر است میزان ماندگاری بلیچینگ دندان به نوع و کیفیت مواد بلیچینگ دندان نیز بستگی دارد و همچنین معمولا بلیچینگ های خانگی از دوام بیشتری برخوردار هستند و در برخی افراد توسط پزشک پیشنهاد می شود که بلیچینگ در مطب و خانه را در کنار هم انجام دهند تا از سفیدی دندان ماندگاری تری برخوردار شوند.

تفاوت بلیچینگ و لمینت دندان

بلیچینگ دندانی درمانی برای سفید کردن دندان است که در آن به کمک ماده اکسید کننده به سفید کردن دندان خود فرد می پردازد و تغییر در سایز و فرم دندان فرد ایجاد نمی کند. بلیچینگ های دندانی هزینه بسیار کمتری از لمینت های دندانی دارند.

اما لمینت های دندانی لایه های نازک هستند که بر روی دندانها چسبانده می شود و به کمک این درمان می تواند تغییراتی در سایز ، فرم و رنگ دندان ها ایجاد کرد. لمینت دندان برای افراد که می خواهند در کنار دندان های سفید ، دندانهایی مرتب و یکدست داشته باشند، مناسب است. همچنین قیمت لمینت بیشتر از بلیچینگ دندان می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تفاوت لمینت و کامپوزیت نیز می توانید به لینک مراجعه فرمایید.

تفاوت لمینت و کامپوزیت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها