کد خبر: 626666
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۷ ۱۷:۳۵:۳۲
| |

افزایش مصرف برق نسبت به سال گذشته

به گفته سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس، امسال نسبت به سال گذشته ۴ هزار مگاوات در پیک مصرف، برق بیشتری در کشور مصرف شده است.

افزایش مصرف برق نسبت به سال گذشته
کد خبر: 626666
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۷ ۱۷:۳۵:۳۲

سخنگوی کمیسیون اصل نود با اشاره به توضیحات وزیر نیرو مبنی بر رسیدن به وضعیت مطلوب در حوزه تولید انرژی تجدید پذیر گفت: با وجود افزایش تولید برق، مصرف برق نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده به طوری که امسال نسبت به سال گذشته ۴ هزار مگاوات در پیک مصرف، برق بیشتری در کشور مصرف شده است.

به گزارش ایسنا، علی خضریان در توضیح جلسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو گفت: بر اساس گزارش وزارت نیرو و با توجه به اینکه در دهه نود حدود یک سوم نیاز کشور نیروگاه تولید شده است، کشور دچار ناترازی در دو سوم نیازها شده که در تابستان ۱۴۰۰ این ناترازی به ۱۵ هزار مگاوات رسید.

خضریان اضافه کرد: براساس برنامه اعلامی وزارت نیرو، راه اندازی سه نیروگاه ۱۰ هزار مگاواتی توسط صنایع بزرگ و با بهره گیری از انرژی تجدیدپذیر در دستور کار است که تا پایان سال گذشته ۷ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس بیان کرد: بر اساس قانون مصوب مجلس باید یک درصد برق صنایع از منابع تجدیدپذیر باشد و تا سال پنجم این رقم به ۵ درصد برسد. 

خضریان همچنین با این توضیح که با وجود افزایش تولید برق نسبت به سال گذشته مصرف افزایش پیدا است، گفت: امسال نسبت به سال گذشته ۴ هزار مگاوات در پیک مصرف، برق بیشتری در کشور مصرف شده است. همچنین براساس گزارش دریافتی ۲۰ درصد چاه‌های کشاورزی بیش از میزان پروانه برداشت می‌کنند که لازم است وزارت نیرو اقدامات پیشگیرانه خود را انجام دهد.

خضریان در پایان بیان کرد: در این جلسه در خصوص مصرف برق خانگی تأکید شد؛ وزارت نیرو موظف است در موضوع الگوی مصرف و مشوق‌های در نظر گرفته شده برای خانوارهایی که پایین‌تر از الگوی مصرف را ثبت می‌کنند، با توجه به سیاست‌های جمعیتی و بر اساس جمعیت خانوارها و نه به صورت یکسان تنظیم و اصلاح کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها