کد خبر: 626192
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۵ ۱۹:۴۰:۰۰
| |

وضعیت بازار مرغ بحرانی‌تر می‌شود؟

روزنامه قدس به نقل از یک مسئول سابق نوشت: صفر شدن تعرفه واردات (مرغ) اگر بحران را تشدید نکند، بی‌تردید به کاهش آن هم کمکی نمی‌کند!

وضعیت بازار مرغ بحرانی‌تر می‌شود؟
کد خبر: 626192
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۵ ۱۹:۴۰:۰۰

روزنامه قدس حذف تعرفه گمرکی را در کاهش قیمت مرغ بی‌تاثیر دانسته و از احتمال تشدید بحران وضعیت بازار مرغ نوشته است!

به گزارش قدس، در پی افزایش قیمت مرغ در کشور که به دلیل کاهش جوجه‌ریزی در ماه‌های گذشته صورت گرفته، گمرک جمهوری اسلامی دیروز در بخشنامه‌ای سود بازرگانی برای واردات گوشت مرغ را از ۱۱درصد به صفر درصد کاهش داد تا تشویقی برای واردات گوشت مرغ و افزایش عرضه در کشور شود. ​​​​​​​این بخشنامه در حالی در پی تصویب نامه هیئت وزیران مورخ ۴ مرداد و به منظور کاهش التهابات بازار اتخاذ شده که به عقیده فعالان این صنعت، صفر شدن تعرفه واردات و اقداماتی از این دست، نمی‌تواند به کاهش بحران در این بازار و صنعت منجر شود.

این روزنامه در ادامه به نقل از حبیب‌الله اسد‌نژاد، مدیرعامل سابق اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی که حدود پنج ماه پیش به دلیل بحران‌های پیش آمده در این صنعت به‌ویژه در حوزه تأمین نهاده، استعفا کرد، نوشته است: گوش شنوایی در دولت نیست چون اگر حرف ما را می‌شنیدند به صفر کردن تعرفه واردات مرغ نیازی نبود. آنچه امروز در بازار مرغ شاهدیم ثمره اشتباه فاحش دولت در حذف بدون زیرساخت ارز ترجیحی، بی‌توجهی به نظرات تشکل‌ها و نگاه یک‌سویه به تولید است و صفر شدن تعرفه واردات اگر بحران را تشدید نکند، بی‌تردید به کاهش آن هم کمکی نمی‌کند!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها