کد خبر: 623403
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۸ ۱۹:۲۰:۰۰
| |

روزنامه اطلاعات:

دولتی که قرار بود سالی یک میلیون مسکن بسازد در حمایت از مستاجران ناکام مانده

روزنامه اطلاعات نوشت: دولتی که قرار بود قیمت‌ها را کنترل و عرضه مسکن در بازار را افزایش دهد؛ در نیمه راه مدیریتی خود، چه در بخش توسعه ساخت و چه در بخش حمایت از مستأجران و کنترل بازار مسکن، ناکام مانده است و از وعده‌های انتخاباتی خود فاصله‌ای زیاد دارد!

دولتی که قرار بود سالی یک میلیون مسکن بسازد در حمایت از مستاجران ناکام مانده
کد خبر: 623403
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۸ ۱۹:۲۰:۰۰

روزنامه اطلاعات ناکامی دولت در کنترل بازار مسکن را بررسی کرده و نوشته دولتی که قرار بود سالی یک میلیون مسکن بسازد در حمایت از مستاجران ناکام مانده است.

به گزارش اطلاعات، دولتی که همراهی کامل قوای مُقنّنه و قضائیه را برای اجرای طرح های توسعه مسکن به همراه دارد، طبق بدبینانه ترین برآوردها می بایست ظرف دوسال گذشته حداقل یک چهارم خانه های وعده داده شده را می ساخت، اما در این مدت حتی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح کشور ساخته نشده و روند احداث مسکن همچنان به دلیل افزایش هزینه ها و کمبود اعتبارات با کُندی روبروست.

این روزنامه در ادامه یادآور شده است: باوجود آنکه به نیمه فصل نقل و انتقالات مسکن نزدیک شده ایم، تسهیلات دولتی ودیعه مسکن که سقف آن برای امسال ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شده، فقط به ۳ درصد متقاضیان پرداخت شده است. در حقیقت جاماندگان از دریافت تسهیلات مذکور، همان متقاضیان واقعی مسکن هستند که به دلیل نابسامانی شدید بازار، قبلا از خرید خانه دلسرد شده اند و حالا حتی از تأمین اجاره مسکن عاجزند. ظهور پدیده های ناگواری نظیر اجاره پشت بام و کانکس برای اسکان مستأجران که برخی اخبار آن در رسانه ها منتشر شده، پیامد این آشفتگی بازار مسکن در دو سال اخیر است. دولتی که قرار بود قیمت ها را کنترل و عرضه مسکن در بازار را افزایش دهد؛ در نیمه راه مدیریتی خود، چه در بخش توسعه ساخت و چه در بخش حمایت از مستأجران و کنترل بازار مسکن، ناکام مانده است و از وعده های انتخاباتی خود فاصله ای زیاد دارد!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها