کد خبر: 619998
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۷ ۱۱:۳۵:۲۴
| |

جانشین معاون هماهنگ‌کننده فراجا:

بدون امنیت تمام دنیا تاریک است؛ امنیت موجب توسعه تمامی امور می‌شود

جانشین معاون هماهنگ‌کننده فراجا گفت: ثبات و امنیت موجب توسعه تمامی امور می‌شود.

بدون امنیت تمام دنیا تاریک است؛ امنیت موجب توسعه تمامی امور می‌شود
کد خبر: 619998
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۷ ۱۱:۳۵:۲۴

سردار محمد شرفی جانشین معاون هماهنگ‌کننده فراجا در همایش امنیت اقتصادی، سلامت و  مشارکت گفت:  امنیت یکی از اصول مهم زندگی انسان‌ها است و بستری برای رشد و تکامل تمامی انسان‌ها است و بر اساس عقیده تمام نخبگان ثبات و امنیت موجب توسعه تمامی امور می‌شود. بدون ایجاد بستر امنیت هیچ توسعه و نوسازی به نتیجه خواهد رسید و بدون امنیت ورود پیدا کردن به این موضوعات محکوم به شکست است و بدون امنیت تمام دنیا تاریک است.

به گزارش ایسنا، شرفی گفت: شهدایی که به سبب امنیت اقتصادی و مقابله با فساد تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران شده‌اند، سند کارآمدی است و در مقابل قانونی وجود دارد که در آن فلسفه وجودی پلیس را حفاظت از جان، مال و ناموس مردم معرفی کرده است و براساس این قانون پلیس وظیفه حفاظت از اموال مردم را دارد.

وی درباره ساختار پلیس گفت: در این خصوص ساختاری کم نظیر در میان تمام پلیس های دنیا داریم و مرتبط‌ترین آن پلیس امنیت اقتصادی است و اولین ماموریت  پلیس امنیت اقتصادی ایجاد امنیت در حوزه‌های مختلف اقتصادی است و دومین ماموریت آن مقابله با فساد و اخلالگران اقتصادی است. ماموریت آخر این پلیس مقابله با قاچاق کالا است و اگر احیانا از مسیر منحرف شدیم باید مقامات قوه قضائیه تذکر دهند زیرا وظیفه پلیس طی کردن صحیح این مسیر است.

جانشین معاون هماهنگ‌کننده فراجا درباره پلیس پیشگیری نیز گفت: در این پلیس مرکز انتظام وجود دارد و بیش از ۱۰۰ هزار نفر از جوانان علاقه‌مند به حوزه حفاظت سازماندهی شده‌اند و آمادگی دارند تحت هدایت و تعلیم پلیس حفاظت فیزیکی محل‌های تولیدی را در اختیار بگیرند.

وی درباره پلیس بین‌الملل گفت: مشکلات متعددی در حوزه اقتصادی و فرار متهمان به کشورهای دیگر وجود دارد و ما با استفاده از هر اعلان قرمز و ظرفیت‌های بین المللی افراد را به کشور بازمی‌گردانیم.

شرفی درباره پلیس مهاجرت و گذرنامه نیز اظهار کرد: این آمادگی وجود دارد تا در حمل و نقل و انتقال محصولات کمک کنیم و تسهیل‌گری‌های لازم را در حوزه گذرنامه انجام دهیم و پلیس با افتخار در تامین امنیت یکی از ساختارهای موثر است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها