کد خبر: 618601
|
۱۴۰۲/۰۳/۳۰ ۱۳:۱۵:۰۶
| |

قیمت خوردو، امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۲؛ صعود قیمت‌ها تا کی ادامه دارد؟

قیمت خودرو طی هفته اخیر روند صعودی خود را به جز برخی موارد جالب توجه حفظ کرده است، بسیاری از کارشناسان علت کمبود حجم معاملات را انتظار مردم برای شنیدن اخبار قطعی با اثرگذاری فوری می‌دانند.

قیمت خوردو، امروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۲؛ صعود قیمت‌ها تا کی ادامه دارد؟
کد خبر: 618601
|
۱۴۰۲/۰۳/۳۰ ۱۳:۱۵:۰۶

قریب به یک هفته از آغاز سیر صعودی قیمت خودرو در بازار می‌گذرد، برخی از کارشناسان بر این باور بودند که این روند صعودی نهایتا تا پایان ساعت کاری روز شنبه ادامه داشته باشد، اما اینگونه نشد.

به گزارش تجارت نیوز، با وجود اعلام چند سیگنال مثبت به بازار مثل آزادسازی واردات خودروهای کارکرده و سفر وزیر امورخارجه عربستان به ایران انتظار می‌ رفت تا قیمت‌ها اگر پایین نمی‌آید در محدوده کنونی بماند و حداقل روند با ثباتی داشته باشد که اینگونه نشد.

از اصلی‌ترین دلایل این افزایش قیمت می‌توان به برتری قدرت خبر عدم عرضه خودرو توسط بخش خصوصی به بازار اشاره کرد که گویا نه تنها تمام اخبار دیگر را تسلیم خود کرد سبب افزایش قیمت در بازار شد.

پراید 111، که لقب پر فروش‌ترین محصول سایپا در بازار آزاد را دارد امروز دچار هیچ‌گونه نوسانی نشد و در محدوده 355 میلیون تومانی باقی ماند.

 کوییک دنده‌ای S، که بردار کوچک‌تر 111 نیز محسوب می‌شود، امروز با رشد کمتر از یک درصدی، بیشترین افزایش قیمت سایپا را از آن خود کرد تا با 348 میلیون تومان در معاملات حضور داشته باشد.

رکورد بیشترین افزایش قیمت داخلی ‌‌ها امروز متعلق به پژو 206 تیپ 2 بود که با رشدی در حدود دو درصد به قیمت 517 میلیون تومان رسید.

سمند سورن پلاس، فیس لیفت تازه نفس ایران خودرو نیز رتبه دوم بیشترین افزایش قیمت را کسب کرد تا با قیمت 582 میلیون تومان بتواند در بازار معاملات حرفی برای گفتن داشته باشد.

لاماری ایما، که یکی از محبوب‌ترین خودروهای مونتاژی‌ کشور است طی فرایندی غیر منتظره با کاهش قیمت مواجه شده است تا با قیمت دو میلیارد و 30 میلیون تومان همچنان به عنوان یکی از پر طرفدارترین خودروهای گران‌قیمت بین رقبای خود حرفی برای گفتن داشته باشد.

بسترن B۳۰،  پس از بازگشت مجدد به خط تولید باعث افت قیمت مدل‌های قدیم خود شد، اما امروز با حدود 18 میلیون تومان افزیش قیمت در صدر جدول افزایش قیمت‌ها قرار گرفت تا با قیمت یک میلیارد و 223 میلیون تومان همچنان جزو سدان‌های محبوب و ارزنده بازار باقی بماند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها