کد خبر: 618377
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۹ ۱۰:۵۰:۳۶
| |

شارژ ۸۰ هزار تومان در حساب ۲۵ میلیون نفر

همه خانوارهای دهک‌های اول تا سوم درآمدی که یارانه ۴۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند از امروز مشمول مرحله جدید طرح ملی کالابرگ و افزایش ۲۰ درصدی یارانه شده و به مبلغ یارانه ۴۰۰ هزار تومانی‌ آنها ۸۰ هزار تومان دیگر اضافه می‌شود.

شارژ ۸۰ هزار تومان در حساب ۲۵ میلیون نفر
کد خبر: 618377
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۹ ۱۰:۵۰:۳۶

مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیک از ۱۳ خردادماه آغاز شد و در ابتدا خانوارهای تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) از سه دهک اول در اولویت اجرا قرار گرفتند. سپس مقرر شد تا درباره سایر خانوارهای دهک‌های اول تا سوم نیز اطلاع رسانی شود که روز گذشته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور اطلاعیه‌ای از افزایش ۲۰ درصدی اعتبار یارانه همه خانوارهای سه دهک اول درآمدی خبر داد و اعلام کرد که طرح ملی کالابرگ الکترونیکی با افزایش ۲۰ درصدی اعتبار یارانه در راستای پوشش کامل سه دهک اول درآمدی و تحقق برنامه حمایت دولت برای تامین سبد غذایی خانوارها، از روز دوشنبه ۲۹ خردادماه برای همه خانوارهای دهک اول، دوم و سوم اجرا می‌شود.

 

در همین راستا علیرضا عسگریان - معاون رفاه وزیر کار اعلام کرد که امروز مبلغ ۲۰ درصد یارانه اعتباری به حساب سه دهک اول یعنی حدود ۲۵ میلیون نفر واریز شده و افراد مشمول این طرح درصورت خرید حداقل ۳۲۰ هزار تومان از ۱۱ قلم کالای اساسی پیش‌بینی شده ظرف یک ماه می‌توانند از این مبلغ بهره‌مند شوند.

به گزارش ایسنا، آنطور که وی گفته یارانه تمام افراد جامعه بیستم ماه جاری به حساب سرپرستان خانوار همه ۹ دهک درآمدی واریز شده است و مبلغ ۸۰ هزار تومان تنها به حساب سرپرستان سه دهک اول واریز و ذخیره می‌شود.

در این مرحله به یارانه خانوارهای دهک یک تا سه مبلغ ۸۰ هزار تومان اضافه شده است و در صورتی که مبلغ ۳۲۰ هزار تومان از اعتبار یارانه ۴۰۰ هزار تومانی را صرف خرید کالابرگ کنند می‌توانند از شارژ ۸۰ هزار تومانی استفاده کنند. در حال حاضر امکان برداشت نقدی مبلغ ۸۰ هزار تومان وجود ندارد و تنها به شرط خرید کالا این مبلغ از حساب سرپرست خانوار کسر می‌شود اما به زودی خرید اینترنتی کالابرگ فعال خواهد شد و خانوارها می‌توانند اینترنتی خرید خود را از هر کدام از فروشگاه‌های منتخب و شعب آنها انجام دهند.

در حال حاضر لیست ۵۸ هزار فروشگاه‌ فعال در برنامه کاربردی "شما" مشخص شده و هنگامی که GPS تلفن همراه روشن شود می‌توان از طریق برنامه شما، تمام فروشگاه‌ها و مغازه‌های اطراف محل سکونت یا کار که عضو این طرح هستند را مشاهده کرد. همچنین سامانه تلفنی کالابرگ الکترونیک در مرحله تکمیل است که به زودی جهت رفاه حال خانوارها راه اندازی خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها