کد خبر: 615559
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۰ ۱۹:۳۰:۵۸
| |

روزنامه دولت نگران افزایش قیمت شکلات و قهوه در انگلیس؛ سفره‌هایشان کوچک است

روزنامه دولت نوشت: خانوارهای کم‌درآمد در این شرایط به رغم تخصیص بخش بیشتری از درآمدهایشان برای خرید مواد غذایی، مجبور به کوچک کردن سفره‌هایشان هستند و بسیاری از کالاها نیز به طور کامل از سبد آنها خارج خواهد شد.

روزنامه دولت نگران افزایش قیمت شکلات و قهوه در انگلیس؛ سفره‌هایشان کوچک است
کد خبر: 615559
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۰ ۱۹:۳۰:۵۸

در حالی که گرانی و تورم افسارگسیخته فشار زیادی به خانواده‌ها وارد کرده و از سوی دیگر افزایش اجاره‌بهای مسکن باعث حذف بسیاری از مواد غذایی از سبدخانوارها شده، روزنامه دولت نگران کوچک شده سفره انگلیسی‌ها شده و نسبت به افزایش مواد غذایی در این کشور ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش ایران، بخش‌های مهم گزارش روزنامه دولت را در ادامه می‌خوانید:

 

  • بحران اقتصادی در انگلیس و افزایش هزینه‌های زندگی در این کشور گرچه دولت را برای مهار تورم به اقداماتی مانند کاهش مالیات‌ها واداشته اما همچنان رکورد افزایش بهای کالاهای سوپرمارکت‌ها در ماه جاری، تورم صعودی را سرعت بخشیده است و کارشناسان معتقدند این اتفاق می‌تواند کاهش حداقلی قیمت مواد غذایی در این ماه را نیز در هزینه‌های خانوارها بی‌اثر کند.
  • با وجود دیدگاه خوشبینانه برخی مقامات انگلیسی درباره کاهش تورم مواد غذایی در ماه جاری، اما همچنان هزینه‌ها برای خانوارهای انگلیسی بسیار سنگین است. به عبارت دیگر در حال حاضر به رغم این کاهش نرخ مواد غذایی ضروری، به طور مثال فردی که سال گذشته با هزینه حدود 20 پوندی خرید روزانه داشت، در سال‌جاری باید همان کالاها را با حدود 23 پوند خریداری کند این در حالی است که این کاهش قیمت شامل شکلات و قهوه نمی‌شود و قیمت این دو کالا همچنان روند صعودی دارد.
  • کارشناسان معتقدند اگر بهای مواد غذایی رو به افزایش برود حتی در صورت کنترل بحران انرژی نیز می‌تواند سبد خانوارهای انگلیسی را خالی‌تر کند. این به معنای آن است که خانوارهای کم درآمد در این شرایط به رغم تخصیص بخش بیشتری از درآمدهایشان برای خرید مواد غذایی، مجبور به کوچک کردن سفره‌هایشان هستند و بسیاری از کالاها نیز به طور کامل از سبد آنها خارج خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها