کد خبر: 614978
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۷ ۱۷:۳۰:۰۰
| |

سید محمد آقامیری، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی:

قیمت مرغ از ۷۳ هزار تومان هم پایین‌تر می‌آید/ با این شرط قیمت خرید تضمینی گندم افزایش خواهد یافت

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: امیدواریم در ماه‌های آینده تولید گوشت مرغ بیشتری داشته باشیم. این اتحادیه قیمت درب مرغداری، کشتارگاه و مصرف کننده را به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده و قرار است قیمت مرغ تا فروردین سال 1403 تغییری نکند و همان 73 هزار تومان باشد.

قیمت مرغ از ۷۳ هزار تومان هم پایین‌تر می‌آید/ با این شرط قیمت خرید تضمینی گندم افزایش خواهد یافت
کد خبر: 614978
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۷ ۱۷:۳۰:۰۰

روزنامه ایران به‌منظور بررسی وضعیت فعلی تولید و تنظیم بازار کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی به سراغ سید محمد آقامیری، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی رفته و با او گفت‌وگو کرده است. 

به گزارش ایران، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

  • به شرط آن که دولت و سازمان برنامه و بودجه منابع مالی جدیدی به خرید تضمینی گندم اختصاص بدهد قیمت خرید تضمینی گندم افزایش خواهد یافت و وزارت جهاد کشاورزی مخالفتی با افزایش قیمت آن ندارد. 
  • امیدواریم در ماه‌های آینده تولید گوشت مرغ بیشتری داشته باشیم. این اتحادیه قیمت درب مرغداری، کشتارگاه و مصرف کننده را به وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده و قرار است قیمت مرغ تا فروردین سال 1403 تغییری نکند و همان 73 هزار تومان باشد. البته این قیمت به شرط آن است که وزارت جهاد نهاده دامی مرغدار را تأمین کرده و نوسانات قیمت نهاده‌های دامی در بازار کمتر یا بیشتر از 7 درصد از قیمت کنونی نباشد.
  • با توجه به افزایش جوجه‌ریزی‌ها قیمت مرغ احتمالاً به کمتر از نرخ مصوب خود برسد. با این حال برخی مرغداران اعلام کردند که امکان تنظیم بازار با قیمت مصوب 73 هزار تومان وجود ندارد به همین دلیل بنده عنوان کردم که در صورت کمبود، از ترکیه مرغ وارد می‌‌کنیم ولی این جمله باور قلبی بنده نیست و به هیچ عنوان از این کشور مرغ وارد نخواهیم کرد، از طرف دیگر اجازه نمی‌دهیم دلالان این بازار را به هم بریزند.
  • خوشبختانه گزارشات حاکی از آن است که هیچ گونه مشکلی از بابت تأمین و گرانی تخم مرغ در کشورمان وجود ندارد حتی این محصول با کاهش هزار و 500 تومانی در برخی از فروشگاه‌های کشور به فروش می‌‌رسد.
  • برای تأمین گوشت قرمز برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تولید دام سبک پرواری را توسعه دهیم تا در ماه‌های پایانی سال کشورمان با بحران افزایش افسارگسیخته گوشت قرمز روبه‌رو نشود، بنابراین از تمام ظرفیت‌های بخش خصوصی و وزارت جهاد کشاورزی استفاده خواهد شد تا تولید گوشت قرمز رشد داشته تا از این طریق تورم این محصول مهار شود.
  • صادرات دام به هیچ عنوان صورت نخواهد گرفت چون کشورمان در زمینه تأمین گوشت قرمز همچنان دچار مشکلاتی از جمله تورم است.
  • بازار شکر نه با کمبودی مواجه است و نه وزارت جهاد کشاورزی مشکلی در تأمین نیاز بازار داخل دارد با این حال قیمت شکر در ستاد تنظیم بازار 25 هزار و 500 تومان تعیین شده که اختلاف نظری در آن وجود دارد و قرار است ظرف هفته آینده کمیته تنظیم بازار درخصوص قیمت آن تصمیم‌گیری کند.
  • پیشنهاد دامداران و اتحادیه‌ها افزایش قیمت شیر از 12 هزار تومان به 15 هزار تومان بود که وزارت جهاد کشاورزی هیچ گونه مخالفتی با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی نداشت بنابراین آن را تأیید و ابلاغ کرده‌ایم هر چند که باید تصمیم نهایی توسط ستاد تنظیم بازار صورت گیرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها