کد خبر: 614153
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۱ ۲۱:۲۰:۳۰
| |

مادران برای ثبت‌نام خودرو به گواهینامه نیاز دارند؟

بر اساس گفته‌های مدیر سامانه طرح فروش یکپارچه، داشتن گواهینامه برای مادران هیچوقت شرط نبوده و نخواهد بود.

مادران برای ثبت‌نام خودرو به گواهینامه نیاز دارند؟
کد خبر: 614153
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۱ ۲۱:۲۰:۳۰

 طرح فروش خودرو به مادران اشکالاتی داشت و به مادرانی که گواهینامه نداشتند اجازه ثبت‌نام نمی‌داد. به گزارش تعادل، موضوع دیگر بلوکه شدن پول واریزی متقاضیان توسط بانک‌ها بود که طبق گفته‌های یکی از نمایندگان مجلس بلوکه کردن ۱۰۰ میلیون تومان در بانک برای ثبت‌نام در این طرح غیرقانونی است و خودروسازها و وزارت صمت اجازه اجرای چنین بندی در طرح فروش یکپارچه خودرو نداشتند.

فاطمه محمدبیگی، نایب‌رئیس کمیسیون مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مجلس، با اشاره به شرایط غیرقانونی واگذاری خودرو به مادران دارای ۳ فرزند گفته: «در قانون صراحتاً عنوان شده که واگذاری خودرو به مادران بدون قرعه‌کشی و بدون شرط داشتن گواهینامه ممکن است.»

 

محمدبیگی با بیان اینکه پرداخت ۱۰۰ میلیون تومان ودیعه خودرو برای مادران و قرعه‌کشی در قانون عنوان نشده گفت: «مقرراتی که شرکت‌های خودروساز با عناوینی همچون پیش‌خرید خودرو با واریز صد میلیون تومان ودیعه برای مادران واجد شرایط وضع می‌کنند غیرقانونی است و پیگرد قانونی دارد. وزارت صمت هر چه سریع‌تر باید این مصوبه داخلی را لغو و خودرو مادران واجد شرایط را مطابق ماده ۱۹ قانون جوانی جمعیت تحویل دهد.»

مهدی تقدسی در این‌باره گفت: «تنها شرط در نظر گرفته شده برای ثبت‌نام مادران در طرح فروش یکپارچه خودرو داشتن دو فرزند و بیشتر طبق قانون جوانی جمعیت و مسدود داشتن وجه ۱۰۰ میلیون تومانی در حساب وکالتی آنهاست.»

این صحبت‌های تقدسی در تضاد با صحبت‌های محمدبیگی نماینده مجلس است. این موضوع نشان می دهد که وزارت صمت و مجلس راه خودشان را می‌روند و حداقل در این موضوع با یکدیگر هماهنگ نیستند. موضوعی که تنها به خریداران خودرو آسیب وارد می‌کند و آنها را در وضعیتی نامعلوم نگه می‌دارد. باید دید در آینده شرط بلوکه کردن پول در جساب وکالتی مادران برداشته می‌شود یا اینکه مادران خریدار خودرو نیز به مانند دیگر افراد باید 100 میلیون تومان را در حساب وکالتی خودشان بلوکه کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها