کد خبر: 614048
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۱ ۱۹:۲۰:۰۹
| |

روزنامه هم‌میهن:

برنامه پنجساله هفتم توسعه «سراب تمام‌عیار» است

روزنامه هم میهن نوشت: خیلی روشن باید گفت و همین امروز می‌گوییم؛ اگر این دولت چنین اهدافی را در 5 سال آینده محقق کرد، مدال طلا که سهل است، مدالی از جنس برلیان نصیب آن خواهد شد و همه ما به نشانه احترام کلاه از سر برخواهیم داشت.

برنامه پنجساله هفتم توسعه «سراب تمام‌عیار» است
کد خبر: 614048
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۱ ۱۹:۲۰:۰۹

روزنامه هم میهن برنامه پنجساله هفتم توسعه را «سراب تمام‌عیار» خوانده و قول داده در صورتی که دولت این برنامه را محقق کند مدالی از جنس برلیان به آن خواهد داد.

به گزارش هم میهن، نویسنده برنامه پنجساله هفتم توسعه چند هدف مهم برنامه را به این شرح برشمرده است؛ رشد اقتصادی سالانه 8 درصدی، رشد سالانه یک میلیون شغل، متوسط نرخ تورم 7/19 که در پایان به 5/9 درصد می‌رسد. رشد بهره‌وری کل سالانه 8/2 درصد. خیلی روشن باید گفت و همین امروز می‌گوییم؛ اگر این دولت چنین اهدافی را در 5 سال آینده محقق کرد، مدال طلا که سهل است، مدالی از جنس برلیان نصیب آن خواهد شد و همه ما به نشانه احترام کلاه از سر برخواهیم داشت.

این روزنامه سپس نوشته است: ولی چه می‌توان گفت که همه این اعداد و ارقام و اهداف خواب و خیال و سراب است. چرا؟ به این علت روشن که سازوکارها و شرایط الزامی برای تحقق این اهداف وجود ندارد. در واقع به‌جای نوشتن یک لایحه با 302 ماده در 184 صفحه، که فاقد فایده است، باید یک متن چندصفحه‌ای ارائه و توضیح داده می‌شد که مشکل کجاست؟ و راه‌حل‌های این دولت چیست؟ و چه اهدافی قابل دستیابی است؟ و برنامه این دولت برای تحقق این اهداف چیست؟ اصولاً فرق این برنامه با برنامه‌های قبلی چیست؟ این برنامه یک سراب تمام‌عیار است؛ معجونی از مواد و جملات خوشایند که قابلیت اجرایی به‌وسیله این دولت و با این سیاست‌ها و نیروها ندارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها