کد خبر: 613235
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۷ ۱۸:۵۵:۰۲
| |

احمد صرامی، فعال اقتصادی:

هدف از تفکیک وزارت صمت تنها کنترل قیمت‌ها است

احمد صرامی، فعال اقتصادی گفت: گویا هدف از این تفکیک (وزارت صمت)، ایجاد سازمان بازرگانی و تنظیم بازار در یک مقیاس بزرگ‌تر باشد، که اساسا هیچ جایگاهی برای برنامه‌های توسعه‌ای درنظر گرفته نشده یا مورد غفلت قرار گرفته است. گویا هدف اصلی طراحان تفکیک تنها کنترل قیمت‌ها و توجه به مساله معیشت است.

هدف از تفکیک وزارت صمت تنها کنترل قیمت‌ها است
کد خبر: 613235
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۷ ۱۸:۵۵:۰۲

روزنامه تعادل در گفت‌وگو با احمد صرامی، فعال اقتصادی و عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی به جزییات تجزیه صمت پرداخته است. 

به گزارش تعادل، بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید: 

  • گویا هدف از این تفکیک (وزارت صمت)، ایجاد سازمان بازرگانی و تنظیم بازار در یک مقیاس بزرگ‌تر باشد، که اساسا هیچ جایگاهی برای برنامه‌های توسعه‌ای درنظر گرفته نشده یا مورد غفلت قرار گرفته است. گویا هدف اصلی طراحان تفکیک تنها کنترل قیمت‌ها و توجه به مساله معیشت است.
  • دولت  اگر به دنبال تفکیک صمت است، بخشی از وظایف وزارت صنعت، معدن وتجارت را در راستای چابک‌سازی دولت برون سپاری کند و سازمان بازرگانی عهده‌دار مسائل مربوط به بازرگانی داخلی شود. از آن‌سو، به منظور فعال شدن دپیلماسی اقتصادی، توسعه صادرات و تصاحب بازارهای جهانی، تشکیل وزارت توسعه تجارت ضروری به نظر می‌رسد. 
  • از لایحه پیش‌رو، همچنین اینگونه استنباط می‌شود، که بخش بازرگانی داخلی محصولات کشاورزی و همچنین شرکت بازرگانی دولتی ایران از وزارت جهاد کشاورزی جدا می‌شوند و به همراه سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، به وزارت بازرگانی ملحق می‌شوند. با نگاه به این مساله، وجود سازمان‌هایی با تشابهات رفتاری، مبهم و اساسا بدون نقشه راه، نه تنها به سرکوب قیمتی و سردرگمی تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی می‌انجامد، که بلکه در عرصه بین‌المللی وتجارت نیز چالش‌هایی به دنبال خواهد داشت. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها